19 april 2013
Trådstartare
Hej.
Jag har än en gång stött på ett problem jag tycker inte borde existera och det gör mig fans irriterad.
Jag har kopplat ett gammalt Pioneer TS170C, ett Threeway system med delningsfilter i min hatthylla. I "Amp" uttaget på mina delningsfilter har jag dragit en grov men vanlig högtalarkabel kopplat ett Pioneer GM-3500T. Slutsteget är kopplat med RCA/Lågnivå kabel till stereon (DEH-1500UB) som har bara ett RCA uttag. Slutsteget startar, ger ljud ur 6,5orna och lite ljud ur 4,25orna men ingen diskant. Lägger jag örat emot diskanterna hör jag ett svagt brus som visar att dom är igång men spelar ingenting.
Det jag tror är att Lågnivåkablarna på något vis tar bort alla höga frekvenser. När jag ändrar Subwoofer inställningar på stereon så kan jag ändra frekvens mellan 53hz till 200hz och det gör skillnad. Detta filter verkar inte gå att stänga av.
Hade samma problem i min förra bil när jag försökte driva ett par 6x9or med slutsteg, fick även där bara bas så då drog jag nån sketen telefonkabel igenom bilen till slutsteget.
Är det verkligen så idiotiskt att min RCA utgång bara kan spela under 200hz eller finns det nått jag kan göra för att fixa detta? Kan tillägga att LPF på slusteget är avstängt.