Bmw 335 e93

Målet med denna bil är att den ska bli grymmare.
  • 6 Följare
  • 4 771 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 april 2013
M3killer
17 april 2013 · 9 Inlägg

Första inlägget här.
Nu så håller jag på att Plasti Dippa mina fälgar. Bilder och film kommer snart!

BMW 335i e93 "e93" (2009)
M3killer
17 april 2013 · 9 Inlägg

Nu är fälgarna klara....
Grillen klar......
Återstår diffusen.

Ska lägga upp film inom kort

BMW 335i e93 "e93" (2009)
M3killer
18 april 2013 · 9 Inlägg

Defusen klar.
Nu återstår få på fälgarna och grillen så blir de nice

BMW 335i e93 "e93" (2009)
Cappen Pirat
19 april 2013 · 159 Inlägg

Har funderat på att köra lite plasti dip själv. Är det lätt jobbat? Tänkte prova att måla fälgarna på M5an matt svarta.

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.
M3killer
19 april 2013 · 9 Inlägg

Cappen det är inte alls så svårt tycker jag. Det går åt 4 spray burkar, du kan köpa en extra för att vara på den säkra sidan om du vill.
Sen är det bara köra tunna lager tills det blir heltäckande. Det är lite tidskrävande bara. Efter varje lager så väntade jag 15 min. Det var det som var tråkigt, att spraya tog inte alls många minuter.

BMW 335i e93 "e93" (2009)
M3killer
19 april 2013 · 9 Inlägg

Sommardäcken skulle på idag men för dåligt väder ute så det får vänta tills imorgon.
Det ska bli intressant och se hur allt passar tillsammans.

BMW 335i e93 "e93" (2009)
westerling
19 april 2013 · 131 Inlägg

upp me massa bilder nu! wink, detta kommer följas!

DasAuto
19 april 2013 · 2 751 Inlägg

M3killer skrev:
Cappen det är inte alls så svårt tycker jag. Det går åt 4 spray burkar, du kan köpa en extra för att vara på den säkra sidan om du vill.
Sen är det bara köra tunna lager tills det blir heltäckande. Det är lite tidskrävande bara. Efter varje lager så väntade jag 15 min. Det var det som var tråkigt, att spraya tog inte alls många minuter.

Går snabbare om man torkar med hårfön emellan lagren smile Jag gjorde min grill på 30 minuter med maskering o allt.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
M3killer
19 april 2013 · 9 Inlägg

DasAuto: visst går det att göra så. Har det funkat bra? Blev det bra resultat? Jag gjorde som jag såg på youtube och det funkade bra för mig. Jag trodde det skulle vara svårare men det var enkelt och resultstet är grymt. Vilket lyft man kan göra själv plus att man har kul medans man gör de. Bilder kommer imorgon förutsatt att det är bra väder wink

BMW 335i e93 "e93" (2009)
DasAuto
19 april 2013 · 2 751 Inlägg

M3killer skrev:
DasAuto: visst går det att göra så. Har det funkat bra? Blev det bra resultat? Jag gjorde som jag såg på youtube och det funkade bra för mig. Jag trodde det skulle vara svårare men det var enkelt och resultstet är grymt. Vilket lyft man kan göra själv plus att man har kul medans man gör de. Bilder kommer imorgon förutsatt att det är bra väder wink

Aa ja tycker det blev bra, gjorde likadant förra gången. Undvik bara Avfettning på plastidip, jag sprayade på Turtle Wax pre wash gel och plastidippen bokstavligen smälte bort. Vet inte om det gäller för alla avfettningar, men så du vet smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
M3killer
19 april 2013 · 9 Inlägg

DasAuto skrev:

M3killer skrev:
DasAuto: visst går det att göra så. Har det funkat bra? Blev det bra resultat? Jag gjorde som jag såg på youtube och det funkade bra för mig. Jag trodde det skulle vara svårare men det var enkelt och resultstet är grymt. Vilket lyft man kan göra själv plus att man har kul medans man gör de. Bilder kommer imorgon förutsatt att det är bra väder wink

Aa ja tycker det blev bra, gjorde likadant förra gången. Undvik bara Avfettning på plastidip, jag sprayade på Turtle Wax pre wash gel och plastidippen bokstavligen smälte bort. Vet inte om det gäller för alla avfettningar, men så du vet smile

Bra att veta till nästa gång. Jo jag hörde att det inte är bra. Det ska finnas miljövänlig avfettning som funkar. Några planer på att dippa nått mer? Jag har kollat så mycket på plasti dip klipp på youtube och varit så sugen ett tag. Tanken är att jag ska dippa hela bilen. Nu vet jag hur de funkar och känner mig säker på att gå vidare. Jag längar att få på fälgarna och se helheten.

morgondagens mål:
Sommardäck på.
Installera mitt injet luftfilter. (Förhoppningsvis)

BMW 335i e93 "e93" (2009)
M3killer
20 april 2013 · 9 Inlägg

Fälgar på.
Några Bilder uppladdade..

Nu Återstår luftfilter som ska på.

BMW 335i e93 "e93" (2009)
Cappen Pirat
22 april 2013 · 159 Inlägg

Tack för tipsen.. Grym bil du har där förresten.. smile

Korkad sökfunktion?!
Nej då, själva sökfunktionen är väldigt bra, men i detta fall har den en rejäl brist tyvärr.
M3killer
22 april 2013 · 9 Inlägg

Cappen. De var så lite så. Jag tycker att man ska dela med sig kunskap och tips om man kan. Det underlättar ju för den som vill göra liknande projekt. 
Jag är rätt nöjd med bilen wink

BMW 335i e93 "e93" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang