2094
Sök

Ljudbygge!! Idéer??

72 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Hej!!
Tänkte bygga ljud i bagaget smile
Vet någon som kan ge förslag vilket matrial man kan bygga golv och lådor i?? smile
har 2 6*9 som ska i och 2 12" basar och ett slutsteg på 1000 watt. det är det jag har att leka med..
Är tacksam för snabbt svar smile

2 024 Inlägg
1 maj 2013
Vad ska du bygga i för bil?
Ett starkt tips är att läsa runt lite på projekttrådarna där folk har byggt lite ljud och se hur de har gjort.
Det är lätt för mig att säga vilka material som kan vara lämpliga men det är bättre för dig att titta lite på hur andra har gjort, och sen anpassa det till vad du själv har för förutsättningar.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

72 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Vad ska du bygga i för bil?
Ett starkt tips är att läsa runt lite på projekttrådarna där folk har byggt lite ljud och se hur de har gjort.
Det är lätt för mig att säga vilka material som kan vara lämpliga men det är bättre för dig att titta lite på hur andra har gjort, och sen anpassa det till vad du själv har för förutsättningar.

har en bmw E36 sedan smile
tänkte lägg i ett nytt golv sen bygga lite luckor till reservsdäcks baljan och så har jag batteriet där back så tänkte bygga en lucka där med smile

2 024 Inlägg
1 maj 2013
MDF/Plywood/Spånskiva är väl de 3 materialen som är vanligast att bygga med. En del bygger ett regelverk om de monterar skivor på och del lägger skivorna rakt mot befintlig inredning. Personligen föredrar jag att använda reglar. Vad du sen ska välja för material beror väl lite på din plånbok, vana med material samt vad du har för verktygspark att tillgå. Råder dig som sagt att läsa lite hur andra har gjort och ta tips från det. Kikar du på www.bilstereoforum.se i projektavdelningen där så brukar det finnas en hel del matnyttigt att kika på.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

72 Inlägg
1 maj 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
MDF/Plywood/Spånskiva är väl de 3 materialen som är vanligast att bygga med. En del bygger ett regelverk om de monterar skivor på och del lägger skivorna rakt mot befintlig inredning. Personligen föredrar jag att använda reglar. Vad du sen ska välja för material beror väl lite på din plånbok, vana med material samt vad du har för verktygspark att tillgå. Råder dig som sagt att läsa lite hur andra har gjort och ta tips från det. Kikar du på www.bilstereoforum.se i projektavdelningen där så brukar det finnas en hel del matnyttigt att kika på.

låter som om jag kna börja snart wink
jag får tacka och bocka för dina svar smile tar åt mig smile
kom med fler idéer till dörrarna smile

Sök