2961
Sök

Montering av dekaler efter lackkonservering. Problem?

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
2 maj 2013
Trådstartare
Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men den får väl flyttas annars.
Ja som rubriken lyder, är det någon som har erfarenhet av det? Bilen ska in på rekond imorgon och Alpina dekoren ska monteras nästa vecka, gick inte att få till planeringen bättre än så tyvärr.. Kommer jag få problem?

BMW/Alpina - Only the best is good enough

V.A.G!
199 Inlägg
2 maj 2013
JHarnborg skrev:
Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men den får väl flyttas annars.
Ja som rubriken lyder, är det någon som har erfarenhet av det? Bilen ska in på rekond imorgon och Alpina dekoren ska monteras nästa vecka, gick inte att få till planeringen bättre än så tyvärr.. Kommer jag få problem?

Det kan bli så att dekalerna släpper efter ett tag eftersom lackkonservering skapar en skyddande hinna som efter ett tag försvinner. Men jag tror inte att det ska vara något större problem om du berättar för dekor firman att du har gjort det. De har säkerligen nått slags tvättmedel som kan ta bort lackkonserveringen på det stället dekalerna ska fästas. Men kom ihåg att berätta det för dem så kommer de att anpassa lite efter din bil smile

V.a.g!

964 Inlägg
2 maj 2013
Vi använder ett medel som tar bort vax m.m. för att dekalerna ska hålla sig på plats.
Risken är annars stor att dom inte fäster lika bra.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

326 Inlägg
3 maj 2013
har med fått lära mig att vänta 2v efter lackkonservering oavsett rengöringsmedel.. smile

"Sweet Insane Road Maniac"

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
Okej tack för svar. Lämnar in den på Fastcar så dom borde kunna ordna det smile

BMW/Alpina - Only the best is good enough

V.A.G!
199 Inlägg
9 maj 2013
JHarnborg skrev:
Okej tack för svar. Lämnar in den på Fastcar så dom borde kunna ordna det smile