djupbas ur 6.5 men inget ordentligt tryck!

Vogge
11 april 2007 · 494 Inlägg

vad kan de vara som är felet har ett dls ms6 framsystem nyligen inmoterat i plastad instrument bräda sitter som berget. om man lyssnar på rock så mullar de helt underbart men med lite disko dunk så är de nästintill tysta?
de är ju separata delnings filter så har  steget ställt på full.

någon som har några bra tips ?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
The_Dude
11 april 2007 · 550 Inlägg

Vad har lådan för frekvens???

TT-Avant
11 april 2007 · 6 851 Inlägg

Vad ligger det på för delning till 6orna? du har kanske delat dem för lågt?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
silverbird
11 april 2007 · 666 Inlägg

tysta som att de inte spela de tonerna eller tyst som i att den spelar tonerna men inte bra

är det tyst som i att den inte spela tonerna så är det ngt me delningfilter, antingen på huvudenheten, steget eller delningsfiltert
är det som  att den inte spelar tonerna bra så kan det vara ngt me att framhögtalare levererar inte direkt bas som man känner i bröstkorgen, de levererar ljud inte viberationer....

//Silver

Vogge
13 april 2007 · 494 Inlägg

just nu så har jag ingen delning alls mer en den som de separata delnings filtrena ger.
ska ja hjälpa till att dela med steget också?
hur blir de då eftersom diskant och mellanregistren går på samma signal. ska ja använda steget hp del lr lp del.

nja ljudet finns där men inte så övertygande och välldigt lågt känns som om de blir avbrutet mitt i själva basslaget. säkert jag som har delat fel.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
jsupreame
13 april 2007 · 137 Inlägg

Vogge skrev:
just nu så har jag ingen delning alls mer en den som de separata delnings filtrena ger.
ska ja hjälpa till att dela med steget också?
hur blir de då eftersom diskant och mellanregistren går på samma signal. ska ja använda steget hp del lr lp del.

nja ljudet finns där men inte så övertygande och välldigt lågt känns som om de blir avbrutet mitt i själva basslaget. säkert jag som har delat fel.

har du spelat in dom då?   stäng av alla filter på steget.. kör bara med flitret du har till framsystemet..

Fredrik-79
13 april 2007 · 2 164 Inlägg

Har du för de första kontrollerat att du kan spela den frekvensen att du kan få djupbas ur dom högtalarna?

Vad är de för märke och modell?

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Vogge
13 april 2007 · 494 Inlägg

Fredrik-79 skrev:
Har du för de första kontrollerat att du kan spela den frekvensen att du kan få djupbas ur dom högtalarna?

Vad är de för märke och modell?

MVH

F

märke modell står i första inlägget:P dls magnesium (ms6)

jag kanske har varit otydlig djupbasen finns där!! massor men de är de ricktigt hårda dunken som inte kommer med.  dessa dunk som ja anser borde komma ur framsystemet, borde ju ligga högre i frekvens än djupbasen. djupbasen ska ju subben ta hand om

när ja bara spelar med filtrena och ingen delning på steget låter de välldigt tunt på i dunket!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
norrloader
13 april 2007 · 96 Inlägg

--------------------------------------
Frekvensområde 35 Hz - 20 kHz
Filter, bas 6 dB lågpass
Filter, diskant 12 dB högpass
--------------------------------------
Konstaterar att de spelar tämligen djupt för att vara 6:or big_smile

Svårt med att förklara ljud...
Definition av djupbas/discodunk ?

Prova med att vrida ner subben helt så den inte distraherar när du kollar...
Koppla bort diskanfiltret och kör enbart middarna.
Kör bara en kanal i taget.
Någon form av bassbost på steget?


Själv har jag brl:s testskiva som är grymt användbar, då det finns olika frekvensspår för att kolla just sånt här..."vilken frekvens försvinner", "var slutar subben spel" osv.

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang