1658
Sök

SLUTSTEG! o 6x9.

35 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Tjena, har nu satt i mitt andra slutsteg, o kopplat in mina 6x9or. Men de spelar ingen bas, som de gör utan steg,
vad kan man göra för o få te dig och vanligt ljud?

Tacksam för svar!

21 761 Inlägg
13 maj 2013
Vilket slutsteg gäller det?
Hur har du ställt in stegets filterkontroll?
Är du säker på att högtalarna spelar i fas med varandra?

5 151 Inlägg
13 maj 2013
sitter plus och minus rätt? lika på båda högtalarna och i steget.
hur har du ställt in steget? prova att ställa ner hp till ca 80hz eller stäng av det helt och prova. brukar finnas en knapp som det står nått i stil med hp-flat-lp på eller hp on-off. ställ det på flat eller off och prova. eller ställa det på on eller hp och skruva på vredet för hp. svårt att förklara när man inte vet vad du har för steg eller hur det ser ut.
Senast redigerat av mb_pucken (13 maj 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

372 Inlägg
13 maj 2013
Antingen har du ett filter inkopplat som skär bort basen, eller så har du kopplat ena högtalaren ur fas.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

35 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Dom är inkopplade på IN filtret står, på något, kommer ej ihåg men går o välja full också dom andra uttagen är ju för sub tror jag. det gäller andersson slutsteg som jag fick gratis, så var tvungen o testa.
Båda basarna spelar för fullt. allt rätt inkopplat!

35 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vilket slutsteg gäller det?
Hur har du ställt in stegets filterkontroll?
Är du säker på att högtalarna spelar i fas med varandra?

Skrev, där nere, klickade fel så du får läsa där nere! smile

35 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
octan skrev:
Antingen har du ett filter inkopplat som skär bort basen, eller så har du kopplat ena högtalaren ur fas.

Läs där nere smile

35 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
sitter plus och minus rätt? lika på båda högtalarna och i steget.
hur har du ställt in steget? prova att ställa ner hp till ca 80hz eller stäng av det helt och prova. brukar finnas en knapp som det står nått i stil med hp-flat-lp på eller hp on-off. ställ det på flat eller off och prova. eller ställa det på on eller hp och skruva på vredet för hp. svårt att förklara när man inte vet vad du har för steg eller hur det ser ut.

läs där nere! smile

Sök