Tjenare har köpt mig nya Xs power D2700 4 st. Såg idag att dom ser EXAKT lika dana ut och har samma ca värde. Enda som skilljer dom i från i utseende är att fullriver batterierna har kontakter te vanliga pol anslutningar.
speccs på batterierna
XS Power D2700 AGM batteri.
Längd: 30.7 cm
Höjd: 21.1 cm
Bredd: 16.9 cm
Vikt: 32.2 kg
Max Amps: 4300
Ca: 1170
Rc: 185 min
Ah: 100
Fullriver Hc100
Kortslutning ström 3500A CA 1950A i 5sek CCA 965A 100Ah AGM Teknik Vikt 32,5Kg LxBxH 307x169x214mm
Där är speccen.
Kan man koppla samman batterierna eller är det helt dumt att göra ?
Jag tror inte att det är samma batterier. Kollar man på "max amps" och "kortslutningsström" så bör dessa angivelser ha samma betydelse och i så fall skiljer det ju en del. När det gäller "CA" så har dessutom batterierna olika typer av CA-värde, det står inte vad XS har för "CA i 5 sek". Kapaciteten är väl det enda som är likadant tycker jag.
Visst kan man koppla ihop de två batterimodellerna utan problem, det är jag säker på. Bäst är dock exakt likadana batterier.
Jag tror inte att det är samma batterier. Kollar man på "max amps" och "kortslutningsström" så bör dessa angivelser ha samma betydelse och i så fall skiljer det ju en del. När det gäller "CA" så har dessutom batterierna olika typer av CA-värde, det står inte vad XS har för "CA i 5 sek". Kapaciteten är väl det enda som är likadant tycker jag.
Visst kan man koppla ihop de två batterimodellerna utan problem, det är jag säker på. Bäst är dock exakt likadana batterier.
Tack för så snabbt svar fick tag på sibbe ja köpte batterieran av så han förklarade lite med