4257
Sök

Xs power /fullriver samma batterier?

983 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Tjenare har köpt mig nya Xs power D2700 4 st.
Såg idag att dom ser EXAKT lika dana ut och har samma ca värde.
Enda som skilljer dom i från i utseende är att fullriver batterierna har kontakter te vanliga pol anslutningar.

speccs på batterierna

XS Power D2700 AGM batteri.

Längd: 30.7 cm

Höjd: 21.1 cm

Bredd: 16.9 cm

Vikt: 32.2 kg

Max Amps: 4300

Ca: 1170

Rc: 185 min

Ah: 100

Fullriver Hc100

Kortslutning ström 3500A
CA 1950A i 5sek
CCA 965A
100Ah
AGM Teknik
Vikt 32,5Kg
LxBxH 307x169x214mm

Där är speccen.

Kan man koppla samman batterierna eller är det helt dumt att göra ?smile

Mvh jesper! behöver svar fort dock hmm&

21 761 Inlägg
14 maj 2013
Jag tror inte att det är samma batterier. Kollar man på "max amps" och "kortslutningsström" så bör dessa angivelser ha samma betydelse och i så fall skiljer det ju en del. När det gäller "CA" så har dessutom batterierna olika typer av CA-värde, det står inte vad XS har för "CA i 5 sek". Kapaciteten är väl det enda som är likadant tycker jag.

Visst kan man koppla ihop de två batterimodellerna utan problem, det är jag säker på. Bäst är dock exakt likadana batterier. smile

983 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag tror inte att det är samma batterier. Kollar man på "max amps" och "kortslutningsström" så bör dessa angivelser ha samma betydelse och i så fall skiljer det ju en del. När det gäller "CA" så har dessutom batterierna olika typer av CA-värde, det står inte vad XS har för "CA i 5 sek". Kapaciteten är väl det enda som är likadant tycker jag.

Visst kan man koppla ihop de två batterimodellerna utan problem, det är jag säker på. Bäst är dock exakt likadana batterier. smile

Tack för så snabbt svar smile fick tag på sibbe ja köpte batterieran av så han förklarade lite med big_smile

Sök