Denver Cad-375 sparning

Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

Köpte en billig Denver CAD-375 och satte in den i bilen. När jag satt in bass treble balance och fader m.m. på den, kan jag inte spara det, varje gång jag stänger av bilen eller stereon så måste jag ställa in allt igen. I boken finns det ingen hjälp till detta..

Någon som vet eller har haft samma problem och löst det?

MVH

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
2 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Har du konstantström till den?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

där är ström till den hela tiden, ja... Men varje gång jag ska starta bilen på nytt så är de gamla inställningarna bort, typ fabriksåterställt..

Har inte hittat något ute på nätet om det och har skickat mail till support för Denver dock, men vill gärna ha bra ljud tills imorgon då man ska ut och köra långt.. Ochså lite irreterande att behöva göra det varja gång man ska ut och köra..

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Skifta röd och gul kabel till enheten så löser det sig. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

ska jag prova imorgon...

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

bränner allt då eller. hehehe

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Nejdå, gul är konstantplus och röd är tändingsplus, så när du skiftar på dom får du rätt spännig på rätt plats, båda är dock 12V så det är absolut ingen fara.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
johnny blade
2 juli 2011 · 269 Inlägg

Alla mina Denver har betett sig sådär när batteriet börjar bli lite urladdat.Det räcker till att starta bilen men spänningen till stereon sjunker ett kort ögonblick.Det räcker till att minnet ska raderas.
Jag har löst det som så att jag har solat "Denvrarna" åt helsike och köpt något annat,dom har ändå inte varit något att ha.
Samma sak med en Centrum från Netonnet.

Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

Någon bra stereo att köpa då? Någon som kan rekomendera en bra?

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Budget? Vad har du för krav på funktioner?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Drönirettab
2 juli 2011 · 21 761 Inlägg

johnny blade skrev:
Alla mina Denver har betett sig sådär när batteriet börjar bli lite urladdat.Det räcker till att starta bilen men spänningen till stereon sjunker ett kort ögonblick.Det räcker till att minnet ska raderas.
Jag har löst det som så att jag har solat "Denvrarna" åt helsike och köpt något annat,dom har ändå inte varit något att ha.

Men då var ju inte själva stereon huvudproblemet, det var batteriet. smile

I trådskaparens fall rör det sig troligtvis om detta med minneskabeln, den har inte konstant spänning. Här finns manual till stereon: http://www.denver-electronics.com/user-manuals-cad-375/

Senast redigerat av Drönirettab (2 juli 2011)

johnny blade
2 juli 2011 · 269 Inlägg

Drönirettab skrev:

johnny blade skrev:
Alla mina Denver har betett sig sådär när batteriet börjar bli lite urladdat.Det räcker till att starta bilen men spänningen till stereon sjunker ett kort ögonblick.Det räcker till att minnet ska raderas.
Jag har löst det som så att jag har solat "Denvrarna" åt helsike och köpt något annat,dom har ändå inte varit något att ha.

Men då var ju inte själva stereon huvudproblemet, det var batteriet. smile

I trådskaparens fall rör det sig troligtvis om detta med minneskabeln, den har inte konstant spänning.

Fast det är stereorna som har dragit ur batteriena.Min ena Denver drog 0.7A i avstängt läge.

Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

budget skulle väll ligga runt 1000-3500.

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
Icedeathboy
2 juli 2011 · 8 Inlägg

Bilen är ju relativt nyköpt med, och har säkerligen stått ett tag då bilfirma haft den, så batteriet kan med stor sanolikhet inte vara helt frisk då med eller?

Senast redigerat av Icedeathboy (2 juli 2011)

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
Drönirettab
2 juli 2011 · 21 761 Inlägg

johnny blade skrev:
Fast det är stereorna som har dragit ur batteriena.Min ena Denver drog 0.7A i avstängt läge.

I manualen till tex CAD-375 står det mycket tydligt att det ska kopplas en kabel till tändning, just för att inte riskera att batteriet dras ur ifall bilen står oanvänd ett längre tag. Det finns även andra stereoapparater som kan bete sig så där, inte bara Denver. smile

Senast redigerat av Drönirettab (2 juli 2011)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
2 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Icedeathboy skrev:
budget skulle väll ligga runt 1000-3500.

Jag har en Alpine CDA-117Ri till salu, trevlig enhet som låter bra och innehåller det mesta. Annars kan jag varmt rekommendera Kenwoods enheter i den prisklass som du eftersöker. 6047/6051 eller BT60/BT61 är mycket trevliga enheter som låter helt ok och innehåller en hel del funktioner.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
RD_87 Skrotsamlare
3 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det kan ju vara så lätt att tändlåset klipper även den kabeln som förefaller att vara konstanström när du gör ett startförsök. Kolla att konstantströmskabeln verkligen har spänning även när du vrider nyckeln till startläge, detta är ett mycket vanligt problem då de flesta bilar klipper allt utom tändning & soppa när startmotorn snurrar, tex cigguttag & lysen.
Det lättaste brukar vara att ha matningen till minnet direkt på batteriet med en hängsäkring om det visar sig vara där skon klämmer.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Icedeathboy
3 juli 2011 · 8 Inlägg

Stämde bra det där med att röd kabel var fel. Så nu fungerar minnet. Tack!

Senast redigerat av Icedeathboy (3 juli 2011)

S80 T5 Ftw
Nissan Primera "GT" (1992)
wlarck
18 maj 2013 · 9 Inlägg

Lånar din tråd lite, jag har exakt samma stereo men hittar inte hur jag ställer in bas/treble
Jätte tacksam för svar

Drönirettab
18 maj 2013 · 21 761 Inlägg

Klicka på länken jag gav i inlägg #11 och välj manual, då kan du läsa hur man gör. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang