Vart hittar man reservdelar till Mercedes Benz 1966?

TritoN Motorburen Ungdom
9 juni 2013 · 499 Inlägg

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag var man hittar reservdelar till en gammal Mercedes Benz 200D -66a? Har googlat och googlat men hittar inget bra, behöver typ bromsbelägg, inget konstig enligt mig att fortfarande få tag på? Men men, ge mig förslag tack!

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
fadret
9 juni 2013 · 1 125 Inlägg
Volvo V70 "Bebisen" (1998)
TritoN Motorburen Ungdom
9 juni 2013 · 499 Inlägg

Dom verkar inte ha till den modellen hmm

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Spiike
9 juni 2013 · 1 196 Inlägg

Hos vanliga mb ska det finnas, i tex länna har dom en egen avdelning som bara håller på med gamla mersor

valle22 Smidd i rostigt stål
9 juni 2013 · 933 Inlägg

TritoN skrev:
Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag var man hittar reservdelar till en gammal Mercedes Benz 200D -66a? Har googlat och googlat men hittar inget bra, behöver typ bromsbelägg, inget konstig enligt mig att fortfarande få tag på? Men men, ge mig förslag tack!

Mvh Emil

www.ebay.de

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Farleykarley
9 juni 2013 · 406 Inlägg

Din vanliga MB-återförsäljare har det garanterat. Brukar ytterst sällan gå bet när det gäller att få tag på grejer till min 72:a där..
Sen är ju alltid niemöller och tyska Ebay väldigt bra.

Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Volvo 745 GL "Lågmilarn" (1986)
Mercedes 280S "W108. S-klasse" (1972)
mb_pucken
9 juni 2013 · 5 091 Inlägg

som flera skrivit så brukar din vanliga mercedes åf kunna ska fram dom mest omöjliga saker så bromsdelar m.m. ska nog gå lätt och få fram. smile
när ja var och beställde en list till min c-klass kom min gamla kupe på tal och vi börja kolla lite saker ja behövde. blev förvånad att de fanns både stolsklädslar och alla lister ja behövde till den. dock en veckas leveranstid wink till och med såg det ut som att en ny stötfångare bak skulle kunna frambringas mot en, hmm gedigen hög med pengar wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang