Stereon dör vid höga hastigheter?

Hazarox
13 juni 2013 · 154 Inlägg

Hejsan, jag har ett problem som uppstått nyligen, när jag närmar mig hastigheter över 140km/h så dör stereon titt som tätt? Har kollat säkringar o de sitter på plats, har även kollat slutstegskablar o de sitter som de ska. Samma bakom stereon sitter allt som de ska? Vad kan vara fel? yikes

Ljud-fan
13 juni 2013 · 610 Inlägg

Volvo740Danne skrev:
Hejsan, jag har ett problem som uppstått nyligen, när jag närmar mig hastigheter över 140km/h så dör stereon titt som tätt? Har kollat säkringar o de sitter på plats, har även kollat slutstegskablar o de sitter som de ska. Samma bakom stereon sitter allt som de ska? Vad kan vara fel? yikes

Någon tidigare ägare som satt in en varning när man köra för fort som klipper stereon? ^^

nämen är det just ALLTID runt 140? vibrerar bilen lite extra när du närmar dig den hastigheten?

Hazarox
13 juni 2013 · 154 Inlägg

Tja.. vibrerar lite xtra gör han allt, tror det är aningen obalans i däcken tongue Men vad skulle kunna vara glappt så stereon just dör?

Ljud-fan
13 juni 2013 · 610 Inlägg

Volvo740Danne skrev:
Tja.. vibrerar lite xtra gör han allt, tror det är aningen obalans i däcken tongue Men vad skulle kunna vara glappt så stereon just dör?

stereon kan dö i sig genom vibrationer utan att det är glapp i kablar om det är en lite B stereo.
har du kikat så det bara är stereon och inte något annat som dör?

Hazarox
13 juni 2013 · 154 Inlägg

Bara stereon vad jag vet, lite svårt o kolla runt i den hastigheten. Är ingen skit stereo, har en sån här: http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ … VH-P2400BT

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
13 juni 2013 · 2 362 Inlägg

Du behöver inte köra i 140 smile
Finns inga svenskavägar som har dom hastigheterna! tongue

Lite OT..

Men måste va något glapp någonstans.
Jag hade glapp i en säkringshållare så ibland dog mitt slutsteg! tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Hazarox
14 juni 2013 · 154 Inlägg

Asch då, får väl lugna gasfoten lite då tongue

kentaolsson Get low or die trying!
15 juni 2013 · 48 Inlägg

Skit stereo, brukar lossna lödningar i kretskortet å då kan de bero på vibb när de blir så smile

Mercedes S210 220CDI "Black Star" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang