2956
Sök

[VW Passat 01] Koppla in en baslåda

1 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
Hej,

jag har en Vw Passat 01 med original högtalare, och jag undrar om det går att köpa en enskild baslåda och koppla den med högtalarna på vänster och höger fram dörrarna? Om det nu går, vilken baslåda rekomenderar ni?
Senast redigerat av Retskrad (13 juni 2013)

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
16 juni 2013
Du måste ha RCA utgång i stereo, sen måste du ha förskärkare också (om du inte vill köra 50W bas men det kommer ändå inte höras... Är Passat'en en sedan eller farmare?

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

1 400 Inlägg
16 juni 2013
Daniel-N skrev:
Du måste ha RCA utgång i stereo,

Hört talas om Högnivå ?.
Till Ts Det går bra att ta signal från dina dörr högtalare om du har rätt slutsteg eller en DSP.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
16 juni 2013
micke7406 skrev:
Daniel-N skrev:

Hört talas om Högnivå ?.
Till Ts Det går bra att ta signal från dina dörr högtalare om du har rätt slutsteg eller en DSP.

Jaa.. Du menar så ja, jo det har jag hört om men har tyvärr inga erfarenheter med det hmm tyvärr!

Samarbetspartners:

1 400 Inlägg
16 juni 2013
Daniel-N skrev:
micke7406 skrev:
Daniel-N skrev:

Hört talas om Högnivå ?.

Jaa.. Du menar så ja, jo det har jag hört om men har tyvärr inga erfarenheter med det hmm tyvärr!

Med en DSP så kan man sumera signalerna från tex bakhögtalarna och få ut ett fullregister som man sen kan dela i lämplig frekvens. Det finns slutsteg som har inbyggd DSP och dom fungerar bra om man inte vill byta original stereon.

Ett exempel är tex MOSCONI Gladen ONE 120.4 DSP

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
16 juni 2013
micke7406 skrev:
Daniel-N skrev:
micke7406 skrev:

Hört talas om Högnivå ?.

Med en DSP så kan man sumera signalerna från tex bakhögtalarna och få ut ett fullregister som man sen kan dela i lämplig frekvens. Det finns slutsteg som har inbyggd DSP och dom fungerar bra om man inte vill byta original stereon.

Ett exempel är tex MOSCONI Gladen ONE 120.4 DSP

Jasså okej! man lär sig ngt nytt varje dag big_smile

Samarbetspartners:

Sök