Köpråd audi quattro vs volvo awd

matteeee Ingen himmel är så blå som min
15 juni 2013 · 2 972 Inlägg

Germax skrev:

matteeee skrev:
Troligtvis inte. Vad är det för årsmodell och bil?

Det är en Passat 1,9tdi 4motion -00

Då är din bil troligen utrustad med EDL (Audis från motsvarande tid är det iaf) vilket gör att spinnande hjul bromsas för att kunna före över kraft till den andra axeln. Så genom att bromsa kan man accelerera, enkelt uttryckt. Men det är inte tack vare Torsen-diffen, utan lite elektronik och bromsar.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
BOLIN_
16 juni 2013 · 2 763 Inlägg

Germax skrev:

BOLIN_ skrev:
Mycket bra och utförlig förklaring!

Har du gått 100 poäng rövslickeri? Det är det ända du kläckt ur dig i den här tråden..

Ursäkta mig men nej. Eftersom att jag själv har relativt bra koll när det gäller Haldex- och Viscokoppling så var det mer som ett beröm för att gjorde en bra förklaring på hur det funkar.

Va det nåt mer du ville?

Volvo - For Life
Germax
16 juni 2013 · 12 086 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Germax skrev:

BOLIN_ skrev:
Mycket bra och utförlig förklaring!

Har du gått 100 poäng rövslickeri? Det är det ända du kläckt ur dig i den här tråden..

Ursäkta mig men nej. Eftersom att jag själv har relativt bra koll när det gäller Haldex- och Viscokoppling så var det mer som ett beröm för att gjorde en bra förklaring på hur det funkar.

Va det nåt mer du ville?

Så länge du uppfattat att jag tycker du är en rövslickare som mest munbajsat i den här tråden så vill jag dig inget mer.

BOLIN_
16 juni 2013 · 2 763 Inlägg

Vad har du tillfört i denna tråd då?

Volvo - For Life
xXSammy
16 juni 2013 · 6 578 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Vad har du tillfört i denna tråd då?

Att dra BMW ägare över ett lina. Två utav dem som kör BMW här beter sig värst.. wink

De/Dem
Lowmotion fläskpannkaka
16 juni 2013 · 856 Inlägg

Quattro är roligare...

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
BOLIN_
16 juni 2013 · 2 763 Inlägg

Malheus skrev:

BOLIN_ skrev:
Vad har du tillfört i denna tråd då?

Att dra BMW ägare över ett lina. Två utav dem som kör BMW här beter sig värst.. wink

Haha tongue

Volvo - For Life
Evildan
16 juni 2013 ·

Germax skrev:

BOLIN_ skrev:

Germax skrev:

Har du gått 100 poäng rövslickeri? Det är det ända du kläckt ur dig i den här tråden..

Ursäkta mig men nej. Eftersom att jag själv har relativt bra koll när det gäller Haldex- och Viscokoppling så var det mer som ett beröm för att gjorde en bra förklaring på hur det funkar.

Va det nåt mer du ville?

Så länge du uppfattat att jag tycker du är en rövslickare som mest munbajsat i den här tråden så vill jag dig inget mer.

Har Germax fått slut på sina? här, ta en näve, du verkar behöva ett gäng...tråkig attityd och språk du brukar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-f2d01de5334bd3bfe0fb3179fc872ffb.jpg

Evildan
16 juni 2013 ·

Malheus skrev:

BOLIN_ skrev:
Vad har du tillfört i denna tråd då?

Att dra BMW ägare över ett lina. Två utav dem som kör BMW här beter sig värst.. wink

”Das Wasser auf jemandes Mühle leiten”

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang