GAS Silver GS520P - Omdöme

AOTP
1 juli 2013 · 140 Inlägg

Är det nån som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter av GAS Silver G5520P http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 20p-2.html ? Ska köpa mig en http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … nyhet.html och tänkte även senare köpa mig nya högtalare till dörrarna också men så fanns detta paketet så tänker att jag lika gärna kan köpa det nu. Skulle varit bra o höra om de är nåt o ha smile http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … are-3.html

Tänkte köra utan något steg om det nu spelar någon roll tongue


Kanske har postat fel, säg då tilll

Senast redigerat av AOTP (1 juli 2013)

Fjong
1 juli 2013 · 1 494 Inlägg

Jag skulle rekommendera att köpa en bättre stereo direkt för att få ut det mesta av dina högtalare. Annars kan du lika gärna köpa billigare högtalare med tongue Detta är också av egen erfarenhet, det e enorm skillnad på ljud ifrån olika stereos det märkte jag när jag själv bytte men det beror också på hur mycket du vill lägga och vad du vill åstadkomma smile

Jag e ju inget proffs på billjud men detta är min syn på det hela ^^

AOTP
1 juli 2013 · 140 Inlägg

Fjong skrev:
Jag skulle rekommendera att köpa en bättre stereo direkt för att få ut det mesta av dina högtalare. Annars kan du lika gärna köpa billigare högtalare med tongue Detta är också av egen erfarenhet, det e enorm skillnad på ljud ifrån olika stereos det märkte jag när jag själv bytte men det beror också på hur mycket du vill lägga och vad du vill åstadkomma smile

Jag e ju inget proffs på billjud men detta är min syn på det hela ^^

Hmm, ja jag ska ju inte ha nåt märkvärdigt men jag vill ha ett klart bättre paket än vad som sitter i original. Någon stereo du kan rekommendera ? smile

Senast redigerat av AOTP (1 juli 2013)

henne_svenne
1 juli 2013 · 668 Inlägg

Kenwood är ju bästa huvudenheten jag har haft. Men som med allt annat så får du vad du betalar. Betala mycket, få mycket helt enkelt.

Huvudenheten är ju liksom den som faktiskt skickar ut ljudet.
Skulle jag köpt en ny bil nu och byggt ljud i den så skulle jag fördelat mina pengar så här
1. huvudenhet
2. steg till front
3. fronthögtalare
4. steg till bas
5. bas

Och självklart en seriös inkoppling med rejäl grejer så som batteri och kablar

Senast redigerat av henne_svenne (1 juli 2013)

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
AOTP
1 juli 2013 · 140 Inlägg

henne_svenne skrev:
Kenwood är ju bästa huvudenheten jag har haft. Men som med allt annat så får du vad du betalar. Betala mycket, få mycket helt enkelt.

Huvudenheten är ju liksom den som faktiskt skickar ut ljudet.
Skulle jag köpt en ny bil nu och byggt ljud i den så skulle jag fördelat mina pengar så här
1. huvudenhet
2. steg till front
3. fronthögtalare
4. steg till bas
5. bas

Och självklart en seriös inkoppling med rejäl grejer så som batteri och kablar

Låter vettigt. Tror jag kör på den Kenwooden jag hade tänkt mig. Steg tror jag att ja skippar tills vidare, tänkte ju som sagt bara köpa huvudenheten först. Du har inte hört nåt om hur högtalarna jag länkade är?

henne_svenne
1 juli 2013 · 668 Inlägg

AOTP skrev:

henne_svenne skrev:
Kenwood är ju bästa huvudenheten jag har haft. Men som med allt annat så får du vad du betalar. Betala mycket, få mycket helt enkelt.

Huvudenheten är ju liksom den som faktiskt skickar ut ljudet.
Skulle jag köpt en ny bil nu och byggt ljud i den så skulle jag fördelat mina pengar så här
1. huvudenhet
2. steg till front
3. fronthögtalare
4. steg till bas
5. bas

Och självklart en seriös inkoppling med rejäl grejer så som batteri och kablar

Låter vettigt. Tror jag kör på den Kenwooden jag hade tänkt mig. Steg tror jag att ja skippar tills vidare, tänkte ju som sagt bara köpa huvudenheten först. Du har inte hört nåt om hur högtalarna jag länkade är?

Ja är det så mycket pengar du har tänkt att lägga på huvudenheten så hade jag nog också valt den.
Nej har bara hört brl själva tala om dessa och enligt dom så är dom ju självklar "bäst" wink

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
Fjong
1 juli 2013 · 1 494 Inlägg

Vill du bara spela bättre än ditt original ljud så behövs ju inga stora grejer, då skulle säkert den stereon som du har länkat funka fint men du skulle nog kunna trappa ner lite på högtalarna isf då du förmodligen inte skulle märka så stor skillnad.

Men om du kanske vill bygga ut i framtiden så kanske du bör tänka till lite på vad du köper nu smile Men åk till tex BRL och fråga dom, försök även kolla runt lite som du gör nu så att du har lite koll själv men jag har fått mycket hjälp på BRL big_smile

Fjong
1 juli 2013 · 1 494 Inlägg

henne_svenne skrev:

AOTP skrev:

henne_svenne skrev:
Kenwood är ju bästa huvudenheten jag har haft. Men som med allt annat så får du vad du betalar. Betala mycket, få mycket helt enkelt.

Huvudenheten är ju liksom den som faktiskt skickar ut ljudet.
Skulle jag köpt en ny bil nu och byggt ljud i den så skulle jag fördelat mina pengar så här
1. huvudenhet
2. steg till front
3. fronthögtalare
4. steg till bas
5. bas

Och självklart en seriös inkoppling med rejäl grejer så som batteri och kablar

Låter vettigt. Tror jag kör på den Kenwooden jag hade tänkt mig. Steg tror jag att ja skippar tills vidare, tänkte ju som sagt bara köpa huvudenheten först. Du har inte hört nåt om hur högtalarna jag länkade är?

Ja är det så mycket pengar du har tänkt att lägga på huvudenheten så hade jag nog också valt den.
Nej har bara hört brl själva tala om dessa och enligt dom så är dom ju självklar "bäst" wink

Ganska ''spot on'' beskrivning av hur det går till lite på BRL där wink Dom e ju säljare och det ska man ju tänka på. tongue
Men jag tvivlar på att du blir besviken om du köper Gas Silver, har hört mycket bra saker om dom

Lonefox Bad music kills good sound
2 juli 2013 · 7 241 Inlägg

För att svara på AOTPs fråga kring just dessa koaxialer så är min åsikt att de är väldigt prisvärda.
Men sedan handlar det även om vad man ger dem för förutsättningar.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
AOTP
2 juli 2013 · 140 Inlägg

Fjong skrev:
Vill du bara spela bättre än ditt original ljud så behövs ju inga stora grejer, då skulle säkert den stereon som du har länkat funka fint men du skulle nog kunna trappa ner lite på högtalarna isf då du förmodligen inte skulle märka så stor skillnad.

Men om du kanske vill bygga ut i framtiden så kanske du bör tänka till lite på vad du köper nu smile Men åk till tex BRL och fråga dom, försök även kolla runt lite som du gör nu så att du har lite koll själv men jag har fått mycket hjälp på BRL big_smile

Lonefox skrev:
För att svara på AOTPs fråga kring just dessa koaxialer så är min åsikt att de är väldigt prisvärda.
Men sedan handlar det även om vad man ger dem för förutsättningar.....

Snacka lite med i kille i min lokala biljudsaffär. Kör nog på paketet med GAS Silver och kompletterar så småningom med ett steg till det sen smile

Lonefox Bad music kills good sound
3 juli 2013 · 7 241 Inlägg

AOTP> Vilken lokala ljudbutik? BRL Thn?
Den butiken kan jag rekomendera........speciellt om du pratar med Mikael eller Patrik.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
AOTP
3 juli 2013 · 140 Inlägg

Lonefox skrev:
AOTP> Vilken lokala ljudbutik? BRL Thn?
Den butiken kan jag rekomendera........speciellt om du pratar med Mikael eller Patrik.

Nej, JG:s Trading http://jgstrading.com/Pages/Welcome.aspx. BRL är ju självklart mycket större och duktiga kan jag tänka mig att dom är smile

Lonefox Bad music kills good sound
4 juli 2013 · 7 241 Inlägg

AOTP skrev:

Lonefox skrev:
AOTP> Vilken lokala ljudbutik? BRL Thn?
Den butiken kan jag rekomendera........speciellt om du pratar med Mikael eller Patrik.

Nej, JG:s Trading http://jgstrading.com/Pages/Welcome.aspx. BRL är ju självklart mycket större och duktiga kan jag tänka mig att dom är smile

Ah du var en bit ifrån Thn ja big_smile
Mja...... BRL som kedja historiskt ger jag inte SÅ mkt för....men just DEN butiken går jag i god för.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang