Ny inom billjud, ber om råd

Zyzlite
23 juli 2013 · 25 Inlägg

Jag har en gammal hederlig Volvo 850, och tänkte nu köpa ett helt nytt högtalar/stereopaket till denna. Med BAS.
Jag lyssnar på House, Hip Hop och lite vad som.
Min budget ligger runt 3000-4000 kronor och vill ha så mycket Price for the Buck som möjligt.
Just nu sitter det original 5" högtalare runt om.

Hade varit väldigt tacksam för svar och råd om vad jag ska köpa, vad som är att föredra och varför jag inte ska köpa vissa andra saker.

MvH

Senast redigerat av Zyzlite (23 juli 2013)

Zyzlite
23 juli 2013 · 25 Inlägg

Vilken Bas med slutsteg hade passat till detta då ? Behöver jag inte slutsteg till dom högtalarna?

Digital_Kicker
23 juli 2013 · 3 721 Inlägg

Stereon kan säkert driva dom högtalar rätt så bra. Men ett steg hade ju varit det optimala

Zyzlite
23 juli 2013 · 25 Inlägg

Vad är mest lönsamt för en nybörjare, att försöka fixa en egen låda till basen, köpa en tomlåda eller köpa en baslådepaket.
Sedan står det på förstärkaren 300W , men på basen 350W, gör det något ?

Och allt det blir ju ca 5000, vilket är lite för mycket för min budget

Senast redigerat av Zyzlite (23 juli 2013)

Digital_Kicker
23 juli 2013 · 3 721 Inlägg

Jag hade börjat med ett baspaket. Nej det gör inget.

Nitromast Dr. Scanner
25 juli 2013 · 2 167 Inlägg

Bara jag som känner att det börjar bli lite mycket Företagsreklam på Garaget? wink

micke7406
25 juli 2013 · 1 400 Inlägg

Nitromast skrev:
Bara jag som känner att det börjar bli lite mycket Företagsreklam på Garaget? wink

Vist är det så smile Men man ska ju rekommendera saker som man vet funkar och då blir det oftast företagarnas egna produkter för det är ju dem de kan yikes eller.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Nitromast Dr. Scanner
25 juli 2013 · 2 167 Inlägg

Om jag inte minns fel så fick inte företagare göra för mycket reklam på garaget?
Vore ju lite roligare om man bara fick länka andras produkter!! Förstå vilken röra det skulle bli! wink

peter_1976 JDM
25 juli 2013 · 2 201 Inlägg

Zyzlite skrev:
Vilken Bas med slutsteg hade passat till detta då ? Behöver jag inte slutsteg till dom högtalarna?

Visst kan stereon driva dom men rekommenderas ett steg. Du kommer klart att märka skillnaden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang