Lambdasond E36 328i

Micke_Dahl
1 augusti 2013 · 110 Inlägg

Hej.

Fick som felkod att "Efektsteg förvärmning lambdasond -1" Min bil är hyfsat svårstartad när den är kall, startar ej på alla cylindrar tror jag, men den går bra då, när den är varm blir den kanske lite lättare att starta men den går jävligt dåligt, är svag o accelerationen är ojämn när man gasar fullt.
Fick även fel på Vevaxelgivaren o bytte den först till en icke orginal (HELLA) men problem var precis den samma som innan jag bytte.
Nu har jag fått hem en ny lambdasond, men vilken kan det vara? Har hört att min bil (328i E36) Har 2 lambdor, så vilken är det som förmodligen är trasig? Kan man veta de på något vis utan att mäta upp den?
De stod -1 efter felkoden kanske har det med vilken av dom 2 det är?
Tacksam för hjälp och svar.

MVh Micke

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
Cuefa Ain't no place like home...
1 augusti 2013 · 4 629 Inlägg

Borde kunna vara den före katalysatorn. Annars om du vill veta så koppla ur den efter o kolla vilken felkod som kommer fram.
Låter som du köpt dig en citron där, min vän :-/

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Micke_Dahl
1 augusti 2013 · 110 Inlägg

Cuefa skrev:
Borde kunna vara den före katalysatorn. Annars om du vill veta så koppla ur den efter o kolla vilken felkod som kommer fram.
Låter som du köpt dig en citron där, min vän :-/

Du tror de haha :p Nä men varför tror du de? asså du ska känna på bilen, tror o hoppas inte de är så allvarligt!
De är iaf 2 lambdasonder fram, 1 på varje rör, så blir väl att köpa en till först o byta båda samtidigt så får vi se.
Lite svårt att komma åt bara.
Men sjukt dåligt med svar på denna sida asså... Sällan nån skriver nåt vettigt.

Opel Calibra "4x4 Turbo" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang