Kasst tryck i basarna - 2x12 Mtx RT12-04

DieselLoket
23 juli 2013 · 47 Inlägg

Hej, jag har 2st 12" mtx road thunder i egenbyggd låda. Steget är ett 4-kanals Dever på 800w.

Problemet jag har är att jag inte får upp trycket i basarna, vill gärna ha som på min 500w mutant baslåda att man får rätta till backspeglarna när man dunkat, haha! som ni förstår så va det bättre kräm i en 12a mutant med 500w steg, än 2st mtx med 800w steg, vilket gör mig besviken..

Jag kan erkänna att det är mitt första lådbygge och det finns något litet ställe luften läcker ut men ska de verkligen göra sån skillnad?

Har kopplat basarna på 4e kanalen och båda spelar som sagt men de blir inte detta mullret och skakandet eller trycket.

tacksam för svar!!

Mvh Mämpel

Senast redigerat av DieselLoket (23 juli 2013)

micke7406
23 juli 2013 · 1 400 Inlägg

DieselLoket skrev:
Hej, jag har 2st 12" mtx road thunder i egenbyggd låda. Steget är ett 4-kanals Dever på 800w.

Problemet jag har är att jag inte får upp trycket i basarna, vill gärna ha som på min 500w mutant baslåda att man får rätta till backspeglarna när man dunkat, haha! som ni förstår så va det bättre kräm i en 12a mutant med 500w steg, än 2st mtx med 800w steg, vilket gör mig besviken..

Jag kan erkänna att det är mitt första lådbygge och det finns något litet ställe luften läcker ut men ska de verkligen göra sån skillnad?

Har kopplat basarna på 4e kanalen och båda spelar som sagt men de blir inte detta mullret och skakandet eller trycket.

tacksam för svar!!

Mvh Mämpel

1: Denver är det sämsta skit steg som finns och lämnar kanske 10% av vad det står.
2: Hur har du kopplat ? Man kan inte koppla båda basarna till bara 4e kanalan/ Har du bryggat kanal 3 och 4 ?
3: Ja det är VIKTIGT att lådan är helt tät.
4. Skaffa ett Monosteg till basarna (av känt märke) så ska du se att du får bättre tryck smile

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Daniieel
23 juli 2013 · 160 Inlägg

byt slutsteg, denver är ett china märke.

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
DieselLoket
24 juli 2013 · 47 Inlägg

Ja förlåt, glömde skriva att jag bryggat 3an och 4an och de krämar väll på hyvsat men inte i närheten av va de va med dom gamla grejerna.

Då ska jag täta lådan till max sen efter semestern. Har ju 2 st 6x9or också som går på mutant 500w steget, ska jag testa skifta steg och se om de blir bra?

Har ni bra tips på steg som levererar bra till rätt pris? - runt 1500-2000?

Och hur många watt ska steget va på så man får ut maximalt tryck i basarna?

DieselLoket
24 juli 2013 · 47 Inlägg

Duger ett MDS GP800 till att dra dom dubbla 12orna?

micke7406
24 juli 2013 · 1 400 Inlägg

Vad är det för spolar på basen ?
Kan du köra i 2 Ohm så köp detta slutsteget  http://www.dbakuten.se/ovriga/nxd1000.1/#.Ue_NFo1M_-Q

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
DieselLoket
25 juli 2013 · 47 Inlägg

basarna är ju 4ohms men de borde väll gå ändå? bra kräm i det slutsteget ser de ut som

micke7406
25 juli 2013 · 1 400 Inlägg

DieselLoket skrev:
basarna är ju 4ohms men de borde väll gå ändå? bra kräm i det slutsteget ser de ut som

Är det inte 4 Ohm styck ?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
jankarl
25 juli 2013 · 138 Inlägg

Dom basarna ska då leverera för jag kör med original lådan med 3st road thunder 10" och det brakar då på rejält men då har jag ju inge Denver heller (Mds Torque T5).
Bättre steg,rätt liter på lådan och tät så ska du se på fan..tongue
Om en bas är i 4 ohm så kopplar du dom till 2 Ohm sen bara o tuta.

DieselLoket
1 augusti 2013 · 47 Inlägg

hur kopplar jag dom på 2 ohm?

nu har jag satt mitt mutant monosteg till basarna istället och det smäller in till grannen som det ska så. dever steget driver 6x9orna och de låter bra.

racer-putte
1 augusti 2013 · 6 558 Inlägg

DieselLoket skrev:
hur kopplar jag dom på 2 ohm?

nu har jag satt mitt mutant monosteg till basarna istället och det smäller in till grannen som det ska så. dever steget driver 6x9orna och de låter bra.

Här får du lite hjälp smile  välj antal basar å vilka spolar ..så får du fram hur du ska koppla  // putte

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang