4253
Sök

Tips på bil för schysst ludbygge

436 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Tja gott folk!

jag har haft en stöld på mina katar på min bil vilket innebar inlösen på den så nu ska jag köpa annan bil.

jag har tänkt en bil i runt 10-20k klassen som jag kommer att renovera upp och sen är målet att bygga ett redigt feting ljud i den men vad ska man satsa på för bil? spelar det egentligen ingen roll? är det någon bil man ska passa sig för som är kassa att bygga ljud i? kombi eller sedan? vet att detta kanske kan klassas som en konstig fråga men sitter i beslutsångest så drf vänder jag mig till er och alla vet juh att det är ljudet som gör bilen tongue

Najs
5 augusti 2013
någon typ av kombi. typ BMW, vw passat, vw golf osv

5 156 Inlägg
5 augusti 2013
Saab skulle ja säga. Någon halvkombi smile
Annars kan ja säga att mercedes w124 sedan är inget och bygga i. Tanken bakom baksätet. Kombin är ganska bra dock. Stor skuff om man vill ha stor låda. Eller en c-klass. Dom går bra och bygga i och har ingen tank bakom baksätet.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

436 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Najs skrev:
någon typ av kombi. typ BMW, vw passat, vw golf osv

så kombi är att föredra framför coupe eller sedan?

kanske ska tillägga att det ska in Orions HCCA grejer i bilen ska försöka köpa loss 2st 12/15" hcca basar och 2 6,5 kit som fram system.

436 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Saab skulle ja säga. Någon halvkombi smile
Annars kan ja säga att mercedes w124 sedan är inget och bygga i. Tanken bakom baksätet. Kombin är ganska bra dock. Stor skuff om man vill ha stor låda. Eller en c-klass. Dom går bra och bygga i och har ingen tank bakom baksätet.

saab asså. hur är dem att köra? är tveksam till dem bilarna tongue merca blir det inte har för mkt dåiga erfarenheter av "billiga" mercor tongue

Gladen Audio
2 388 Inlägg
5 augusti 2013
Passat kombi -99 har jag och det var lätt att dra kablar osv och det går in vettig låda i skuffen och spelar högt lätt i dom. HAr haft saab ng900 innan och den är sämre att köra än passaten men minst lika lätt att spela högt i.
HCCA basarna är jag dock inget fan av, tycker de är så släpiga i ljudet och behöver sjuhelvetes effekt för o röra sig men ska du mest spela 30hz musik osv så funkar de bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök