Hjälp med XTR-300D2S

bjornebrygg
9 augusti 2013 · 253 Inlägg

hej jag har en XTR-300D2S med en låda på ca 45 liter 4 " port , men funderar på att bygga ny eftersom jag tycker den inte låter så bra den brukar bottna vid låga frekvenser , så jag antar att lådan är för liten lyssnar typ på djupbas bara.

bilen är en volvo s60 och basen är riktad in genom skidluckan ,

någon som har nå tips om en låda? har läst också att max bas då ska man typ ha 75 liter med 6" port.
men det är väl onödigt att chansa.smile

Frippe_L Gladen Audio
9 augusti 2013 · 2 388 Inlägg

bjornebrygg skrev:
hej jag har en XTR-300D2S med en låda på ca 45 liter 4 " port , men funderar på att bygga ny eftersom jag tycker den inte låter så bra den brukar bottna vid låga frekvenser , så jag antar att lådan är för liten lyssnar typ på djupbas bara.

bilen är en volvo s60 och basen är riktad in genom skidluckan ,

någon som har nå tips om en låda? har läst också att max bas då ska man typ ha 75 liter med 6" port.
men det är väl onödigt att chansa.smile

75L blir bra, köp en 6" aeroport och använd hela 30cm röret plus trattar så blir det mkt mer åka av i bilen.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
bjornebrygg
9 augusti 2013 · 253 Inlägg

Frippe_L skrev:

bjornebrygg skrev:
hej jag har en XTR-300D2S med en låda på ca 45 liter 4 " port , men funderar på att bygga ny eftersom jag tycker den inte låter så bra den brukar bottna vid låga frekvenser , så jag antar att lådan är för liten lyssnar typ på djupbas bara.

bilen är en volvo s60 och basen är riktad in genom skidluckan ,

någon som har nå tips om en låda? har läst också att max bas då ska man typ ha 75 liter med 6" port.
men det är väl onödigt att chansa.smile

75L blir bra, köp en 6" aeroport och använd hela 30cm röret plus trattar så blir det mkt mer åka av i bilen.

vilken avstämning hamnar lådan på med hela röret?roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang