Högtalargaller i SAAB 9-3

andrem1988
22 april 2007 · 129 Inlägg

Hej!
Funderar på att sätta i högtalare fram i dörren på mossans 9-3 og. Undrar bara hur man får bort gallret från framdörrarna?? Måste man montera ner hela dörren??

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
Herr_Talladega V.I.P
22 april 2007 · 286 Inlägg

Du får lov att montera ner hela dörren.

AeroMalm BMW fantast
22 april 2007 · 1 172 Inlägg

ingen aning om gallret går av bara så.. har jag inte tänkt på, men dörrsidan däremot plockar man av på 3 minuter... enklaste dörrsidorna i världen.. du delar på handtaget på insidan.. där sitter 2 torx skruvar... sen är där en skruv på sidan, vid gångjärnen, sen sitter där en skruv innan för hantaget som man öppnar dörren med... liten rund lucka du pillar bort... sen är det clips längst kanterna.. bara att dra... med försiktighet...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
andrem1988
22 april 2007 · 129 Inlägg

OK tackar. Då vet jag det. Sen ska man bara dra kablarna också, det lite halvjobbigt lr??

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
AeroMalm BMW fantast
22 april 2007 · 1 172 Inlägg

ingen aning, men det tror jag inte.. dra det längst kabelhärvan som går till dörrhissarna och bakluckeöppnaren... så kommer du rakt bak till enheten.. nsätan:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
_Invalido_ Mäster
22 april 2007 · 11 Inlägg

andrem1988 skrev:
OK tackar. Då vet jag det. Sen ska man bara dra kablarna också, det lite halvjobbigt lr??

Jag skulle rek att du använder std kablaget!! det e ett h vete att dra igenom där!! Gjorde det på min (900 97a) o det va inge kul.. hade även haft en kabel brand där innan ja köpte den. så luck öppnaren funka inte o så. slutade med att ja demonterade hela dörren.. vilket iof var lätt som faan... men ändå..
good luck!!  Mvh DJ:cool:

Fullt Ös MedvetsLös!!
Finns Det Nått Värre Avskum Än Trafik Snutar?????
BMW 530D (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang