3767
Sök

Byta baselement i Bandpasslåda (GTO1204BP-D)

StenkrossTomte
359 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
Ja, jag har varit en slarvig påg och råkade ställa in stereon helt käpprättåthelevete, så tyvärr har jag haft i sönder en högtalare i min baslåda.

Badlådan är en GTO1204BP-D http://imageshack.us/scaled/thumb/199/n4g6.jpg

Min fråga är om jag kan byta ut bara den basen som har gått i sönder? Någon som har delat en sådan låda? Byta ett element eller bägge?

Enligt spec manualen så har basarna en frekvens på 35hz - 150hz, och jag har spanat runt lite efter såna basar... men ingen lycka...

Lite hjälp någon?

No turbo shit! Just Real Power!

21 761 Inlägg
21 augusti 2013
Om du byter ut ett baselement så ska det vara en likadan bas som den andra, annars blir det troligen pannkaka av ljudet. Enligt produktspecifikationen till baslådan sitter det två stycken GTO1202D baselement i lådan. smile

StenkrossTomte
359 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du byter ut ett baselement så ska det vara en likadan bas som den andra, annars blir det troligen pannkaka av ljudet. Enligt produktspecifikationen till baslådan sitter det två stycken GTO1202D baselement i lådan. smile

Okey, Läser man på de högtalarna står där att basarna har en frekvens på 23 - 400Hz, kan detta verkligen stämma? Eller är det 35 - 150Hz som lådan levererar och själva elementen 23 - 400Hz?

21 761 Inlägg
22 augusti 2013
En bandpasslåda återger inte alla frekvenser som elementet kan spela, därför är jag ganska säker på att frekvensuppgifterna på GTO1202D stämmer. smile

StenkrossTomte
359 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
En bandpasslåda återger inte alla frekvenser som elementet kan spela, därför är jag ganska säker på att frekvensuppgifterna på GTO1202D stämmer. smile

Vad bra smile Då blir det till att se hur man kan smidigast dela lådan så jag kan komma åt och byta elementet! Hittade förövrigt elementen billiga på Ebay, 400pix, från England så slipper tull smile
Senast redigerat av Joppe_Johndeere (22 augusti 2013)

Sök