Hej!
Jag har införskaffat mig en Vento 2.0 med ADY eller 2E motor (inte säker än, samma skit i vilket fall

), som jag tänker turbokonvertera. 10:1 bör vara okej att ladda 0.6 utan större problem har jag läst mig till/hört, kanske slänger på en extra topplockspackning om jag vill ha mer.
Jag siktar dock på en setup där jag kör med extraspridare på tryckröret seriekopplat på boxen (om det är möjligt utan att den blir för varm) som styrs av en tryckvakt (vid typ 0.3 bar typ). Blir nån t3/4 turbo som en kompis har liggande.
Inkopplingen av extraspridare har jag anhöriga som framgångsrikt genomfört, så det behöver jag inte hjälp med (än

).
Poängen med bygget är att jag ska kunna sänka laddtrycket så mkt som möjligt när jag inte vill köra fort, men som jag förstår det är det WGn's fjäder som styr GLT't; ett laddtryck som är minimum.
Hur gör jag då för att få ner laddet till helst ingenting als. Alltså så lågt som möjligt, för att bilen inte ska dra mer än original. Spikningar kan väl inte vara möjliga med ett ladd på bara 0.1-0.2 på fullvarv utan extraspridaren?
Hittar jag en WG/fjäder som laddar 0-0.1 i GLT så kan jag ju bara köpa en gedigen Elektronisk Pys/stryp ventil för att få upp laddet i önskvärda 0.5-0.7bar eller? Finns så svaga fjädrar? Vart

!?
Vad tror ni?
Lämplig extraspridare som klarar försörja (0.7bar) på skroten? Behöver jag rentav 2st?
Tack för svar, tips och tricks!