Högpitchat VINANDE ljud samt skrapande ljud ur basarna.

Oedmark
30 augusti 2013 · 96 Inlägg

Hej Garaget..

Slutsteg: Hifonics XXV Colossus 3200
Basar: 2 stycken DD Audio 2512
Stereo: Kenwood BT92SD
Grovt kablage och pedantiskt byggt i övrigt.


Problemet:
Hög-pitchat vinande ljud som går i olika tonhöjder med bilen *AVSTÄNGD*, lite smått knaster kan också uppstå ibland. Det spelar ingen roll om jag har bilen av eller på samt om musiken är av eller på. Jag hör fortfarande det vinande ljudet.

Ljudet varken höjer eller sänker sig när jag justerar volymen på huvudenheten, gain, bass boost eller någon av alla andra rattar. Och inte heller när jag stänger av delningsfilterna på huvudenheten. Ingen skillnad heller när jag drar ur lågnivå kablarna eller bass-remoten. Jag har provat med en annan ljudkälla. Telefonen dvs. Aux -> Lågnivå och ljudet finns fortfarande där. Som sagt, oavsett volym eller gain eller någonting annat.

När jag spelar musik så märker jag att det kommer ett skrapande ljud ur mina basar för den delen också. Ingenting är bränt eller trasigt. Konstaterat av Fredrik på AVD - Sundsvall och Racer-Putte här på garaget. Problemet verkar sitta i steget.

Jag är bara nyfiken på om någon har haft samma problem som mig, för jag har då googlat och sökt i dagar och har inte hittat ett dyft.. Och lite hjälp med problemet i övrigt hade ju inte heller varit fel.

Jag får heller inte kontakt med säljaren ifrån Tyskland där jag beställde slutsteget ifrån. Värt att lämna in? Kasta i sopkorgen? Sparka på det?

Så frågan är till er där ute, vad ska jag göra? För jag har verkligen slut på mina felsökningstekniker förtillfället.

Tack på förhand
Oedmark

Volkswagen Golf IV 1.6 "Lilltysken" (2000)
Noiseprojekt
31 augusti 2013 · 1 523 Inlägg

Tänkte föreslå Hörselskadades riksförbund, men har du fått det bekräftat av dom så är det nog steget som sagt big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang