1540
Sök

Innertaket i min bil

1 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Hej!
Under de senaste veckorna har innertaket börjat släppa så att det nu hänger ner i mitten med drygt 5 cm. Bilen är en MB 200 1997 och den har alltsedan den var ny befunnit sig i ett medelhavsland med hög värme på sommaren. Jag var hemma i Sverige i sommar och det var märbart sämre när jag kom hit igen. Tidigare har jag inte tänkt på det men det har nog pågått några månader. I framkant av taket finns lampa som stoppar nedfallet just där men annars verkar det vara hela taket.

Jag har läst lite här på forumet och sett att sånt händer. Frågan är nu hur jag skall reparera detta. I min okunnighet har jag tänkt att skära upp taket i mitten längs och om man därefter kunde spraya in något bra lim och därefter sätta tillbaka den sprayade halvan. Därefter samma sak med den andra halvan. Det blir ju en söm på det här sättet och om den blir ful kanske man kan limma dit en smal remsa i liknande material (1 cm bred ca).

Vad tror ni om detta? Har ni något bättre alternativ. Jag hade tänkt ha kvar bilen några år till för det går inte att räkna hem en ny bil.

17 Inlägg
3 september 2013
Hade samma problem på min Saab 900i -88 så vi tog ut innertaket och bytte men märkte idag att limmet vi använde inte tyckte om då det blev varmt i bilen så nu har det börja släppa i baksätet.. Hade varit bra med några tips här med!

Sök