Vad tror ni om detta slutsteg?

Fjong
9 september 2013 · 1 494 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
är det inte bättre att köpa ett steg med lite mer pulver i än vad basarna behöver? om han nu vill uppdatera sig i framtiden ska han då köpa både nytt steg och basar? jag skickade på ca 3k på mina fr12 och det funkade kanon.

Sant! men jag vill tillägga att ett steg gärna ska ge mer än basarnas RMS watt, om det är bra basar så kan man alltid skicka i mer effekt än vad som är angivet (i korta stunder). Om inget annat så slipper iaf steget ligga på max om du vill spela högt.

mb_pucken
9 september 2013 · 5 087 Inlägg

Jag lägger min röst på audison steget jag med smile kör själv på det steget och är toknöjd med ljudet och kontrollen smile kör dock bara en gladen sqx8 men men wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Frippe_L Gladen Audio
9 september 2013 · 2 388 Inlägg

Fjong skrev:

chippen_nr1 skrev:
är det inte bättre att köpa ett steg med lite mer pulver i än vad basarna behöver? om han nu vill uppdatera sig i framtiden ska han då köpa både nytt steg och basar? jag skickade på ca 3k på mina fr12 och det funkade kanon.

Sant! men jag vill tillägga att ett steg gärna ska ge mer än basarnas RMS watt, om det är bra basar så kan man alltid skicka i mer effekt än vad som är angivet (i korta stunder). Om inget annat så slipper iaf steget ligga på max om du vill spela högt.

Ja, gärna matcha basen/basarnas "Maxwatt" med stegets "rmswatt"

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
chippen_nr1
9 september 2013 · 704 Inlägg

Frippe_L skrev:

Fjong skrev:

chippen_nr1 skrev:
är det inte bättre att köpa ett steg med lite mer pulver i än vad basarna behöver? om han nu vill uppdatera sig i framtiden ska han då köpa både nytt steg och basar? jag skickade på ca 3k på mina fr12 och det funkade kanon.

Sant! men jag vill tillägga att ett steg gärna ska ge mer än basarnas RMS watt, om det är bra basar så kan man alltid skicka i mer effekt än vad som är angivet (i korta stunder). Om inget annat så slipper iaf steget ligga på max om du vill spela högt.

Ja, gärna matcha basen/basarnas "Maxwatt" med stegets "rmswatt"

Ska jag matcha basarnas maxwatt med stegets rms watt får jag nog köpa ett steg till  :p menade mest att det gör ju inget om steget kan leverera iaf 500-1000 watt rms mer än vad basarna behöver så steget inte behöver jobba så hårt och eventuellt skicka ut oren effekt vid hög musik. Men det frågades bara efter steg står inte om det ska spela högt eller snyggt.

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang