4124
Sök

Dra kablar ut till dörrar?

1 426 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Bilen i fråga är en volvo 854 glt -94 och håller på och ska uppgradera ljudet tongue
vill ju helst ha kvar dörren men vet ej om det är möjligt  om man ska borra hål?
borra hål i kontakten elr göra nya hål? vad är bäst för er som gjort detta?

ska ha dubbla 6.5 i framdörrar och en diskant. ska jag sätta diskanten i dörren elr uppe vid stolpar/intrumentbrädda? sen när jag kopplar i tänkte jag kolla om jag ska köra midbasarna i 2 ohm och diskanterna i 4 ohm? elr ska jag köra 4 diskanter? (2 i varje dörr) och koppla allt i 2 ohm ?)

kom med tips och knep
Senast redigerat av Jockk3 (8 september 2013)

349 Inlägg
9 september 2013
Jockk3 skrev:
Bilen i fråga är en volvo 854 glt -94 och håller på och ska uppgradera ljudet tongue
vill ju helst ha kvar dörren men vet ej om det är möjligt  om man ska borra hål?
borra hål i kontakten elr göra nya hål? vad är bäst för er som gjort detta?

kom med tips och knep

Varför i allsin dar ska du borra hål i en kontakt för att sätta dit en högtalare???

691 Inlägg
9 september 2013
går bra att dra kablarna till dörrarna utan att borra någå. Dra dom helt enkelt igenom gummi"slangen" som går mellan kaross o dörr.

1 523 Inlägg
9 september 2013
Curse skrev:
går bra att dra kablarna till dörrarna utan att borra någå. Dra dom helt enkelt igenom gummi"slangen" som går mellan kaross o dörr.

Ja och vart går den slangen?
Jo till kontakten TS vill borra i!

9 september 2013
Vet inte hur det ser ut i volvodörrarna om de finns mkt gods så man kan göra en ny kanalisation för högtalarkablar att dra kablar i kanske? Typ trädgårdsslang modell större och täta med silicon eller något smile

691 Inlägg
9 september 2013
borra inget i min 850 som jag hade när ja drog kablarna till dörren.

1 426 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
Curse skrev:
borra inget i min 850 som jag hade när ja drog kablarna till dörren.

hur drog du dom då? genom kontakten? enda som går ut till dörren är ju slangen med kontakten på slutet tongue

dock kan man ju dra kabeln utanför slangen och binda den runt bara sen in i dörren

Noiseprojekt skrev:
Curse skrev:

Ja och vart går den slangen?
Jo till kontakten TS vill borra i!

antar att du har borrat i kontakten på din 850 ?

räcker ju med en kabel då jag ska koppla 4 ohm till 2 ohm så jag får plats med allt på ett steg
Senast redigerat av Jockk3 (9 september 2013)

Sök