3478
Sök

Hur fästa strömkabeln i slutsteget?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 september 2013
NisseNasse skrev:
ja fy fan, är elektriker till yrke så jag vet vad jag snackar om tongue va inte brandrisken jag syftade på....... men jag ska inte fylla tråden med en massa tjat!
over and out!

Evildan skrev:
NisseNasse skrev:
nä men där kan dom inte rör sig heller:P det är bara 12v^^

Om ngn lastar ngt lite våldsamt eller den ena vibrerar loss så får du skapa en ny tråd
"min bil brann upp, varför"?
Bättre vara på den säkra sidan, 12volt räcker gott till att framkalla en kabelbrand.

Hur ofta har man inte hört den kommentaren från elektriker som jobbar med högspänning som i slutändan inte har en susning av lägre spänningar big_smile
Säger inte att det är så i DETTA fallet, men det förekommer rätt frekvent. smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

8 september 2013
Lonefox skrev:
NisseNasse skrev:
ja fy fan, är elektriker till yrke så jag vet vad jag snackar om tongue va inte brandrisken jag syftade på....... men jag ska inte fylla tråden med en massa tjat!
over and out!

Evildan skrev:

Om ngn lastar ngt lite våldsamt eller den ena vibrerar loss så får du skapa en ny tråd
"min bil brann upp, varför"?
Bättre vara på den säkra sidan, 12volt räcker gott till att framkalla en kabelbrand.

Hur ofta har man inte hört den kommentaren från elektriker som jobbar med högspänning som i slutändan inte har en susning av lägre spänningar big_smile
Säger inte att det är så i DETTA fallet, men det förekommer rätt frekvent. smile

Den stora grejen är ju att det flyger (i många fall) upp mot 100A i dessa ledningar å då blir det rejäla gnistor vill jag lova smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 september 2013
EmpisSandviken skrev:
Lonefox skrev:
NisseNasse skrev:
over and out!

Den stora grejen är ju att det flyger (i många fall) upp mot 100A i dessa ledningar å då blir det rejäla gnistor vill jag lova smile

*facepalm*
You don't say...?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 452 Inlägg
9 september 2013
det finns både gaffelskor o ringkabelskor som får plats där,sen kan man använda kabelstrumpa med så finns det ingen risk för kadeler....o är nån kabelsko för stor så får man fixa till den lite brukar inte vara några problem ju....har själv 30 kvadratskabel...

döden kommer tillbaka

6 851 Inlägg
10 september 2013
Drönirettab skrev:
MammDiin skrev:
Jag har åtminstone sett gaffel kabelskor som klarar av 25mm² kablar. Men då kanske de blir lite breda och inte ryms när det inte är remote skruven mellan plus och minus.

Jo, jag har också sett större gaffelkabelskor än 16 mm2. Skulle tro att de inte får plats, som du skriver. smile

Finns MINST 25mm2 gaffelsko med smalt huvud. Funkar även på sådana steg wink

2 074 Inlägg
10 september 2013
TT-Avant skrev:
Drönirettab skrev:
MammDiin skrev:
Jag har åtminstone sett gaffel kabelskor som klarar av 25mm² kablar. Men då kanske de blir lite breda och inte ryms när det inte är remote skruven mellan plus och minus.

Jo, jag har också sett större gaffelkabelskor än 16 mm2. Skulle tro att de inte får plats, som du skriver. smile

Såg gaffelskor för 50mm² kabel igår, men med dem borde det bli lite väl trångt smile

6 851 Inlägg
10 september 2013
MammDiin skrev:
TT-Avant skrev:
Drönirettab skrev:

Såg gaffelskor för 50mm² kabel igår, men med dem borde det bli lite väl trångt smile

Ja det vet jag att det finns. Men jag pratar om gafflar med smala huvuden. Alltså ungefär som vanliga röda och blå i bredd wink

2 074 Inlägg
10 september 2013
TT-Avant skrev:
MammDiin skrev:
TT-Avant skrev:

Ja det vet jag att det finns. Men jag pratar om gafflar med smala huvuden. Alltså ungefär som vanliga röda och blå i bredd wink

De jag såg var så smala, och det såg lite konstigt ut smile

6 851 Inlägg
10 september 2013
MammDiin skrev:
TT-Avant skrev:
MammDiin skrev:

De jag såg var så smala, och det såg lite konstigt ut smile

Okok.  Ja då finns det iaf upp till 50 då smile

Sök