4847
Sök

Bryggkoppla slutsteg!

97 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Tjenna allihopa!

Såhär ligger det till igår kväll köppte jag en 12" kicker bas i låda och två slutsteg ett mad namn Alpine 3541 tror jag, och ett Zapco z100 mvx! Dessa saker fick jag för ett riktigt bra pris. så mu undrar jag förståss hur bra klipp har jag gjort?? Är detta någonting att ha eller är det bara skit? och sen också hur ska jag koppla dom. Han sa att han hade bryggkopplat dom. Kan för övrig sälja bort dom om någon är intresserad (läste att zapcon ska vara ganska sälsynt)

21 761 Inlägg
14 september 2013
Vilket modellnamn har basen?

Enligt info på "stevemeadedesigns.com" hade en tekniker på Zapco sagt att Z100MVX ger ut 110 WRMS vid 4 Ohm (0,02%distorsion) och 175 WRMS vid 2 Ohm (0,05% distorsion). Tydligen ska steget tåla 1 Ohm också, men vilken effekt det ger ut hittar jag ingen info om. Ljudet ska vara "SQ" om man utgår ifrån vad folk skriver.

Eftersom det är ett monosteg så kan man inte koppla på så många sätt, men om du vill ha hjälp med inställningar så bör du visa en bild där man ser alla kontroller (tex filter och gain).

Alpine 3541 ska tydligen ge ut 2x40 WRMS vid 4 Ohm och 1x100 WRMS bryggat (4 Ohm rimligtvis), det har inget delningsfilter. Vill du ha hjälp med inställningar så kan du visa bild även på det steget, men annars finns dock bilder på nätet. smile

Sök