Impreza GT, tomgången har börjat bli ojämn och bilen har börjat rycka/bluddra oavsett varvtal. Vad är problemet?

Atchoprosit
14 september 2013 · 193 Inlägg

Bilen har gått hur fint som helst, sen plötsligt en dag började bilen bluddra ibland vid gaspådrag. (Ungefär som om det är vatten i tanken/insuget. Eller som när bensinen börjar ta slut.)
Jag har fortsatt att köra utan onödiga gaspådrag då jag behövt ta mig från punkt a till b. Men det har bara blivit värre och värre så nu fungerar det knappt att köra för att bilen rycker/bluddrar så mycket.

Så detta problem har kommit smygandes och blivit värre och värre. På tomgången så varierar den 2-300 varv. Ju mer man trycker på gasen desto mer rycker det.

Någon som haft erfarenhet av det här problemet innan eller helt enkelt vad det är för problem?

Tacksam för svar! smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2013 · 14 058 Inlägg

Stennert skrev:
Bilen har gått hur fint som helst, sen plötsligt en dag började bilen bluddra ibland vid gaspådrag. (Ungefär som om det är vatten i tanken/insuget. Eller som när bensinen börjar ta slut.)
Jag har fortsatt att köra utan onödiga gaspådrag då jag behövt ta mig från punkt a till b. Men det har bara blivit värre och värre så nu fungerar det knappt att köra för att bilen rycker/bluddrar så mycket.

Så detta problem har kommit smygandes och blivit värre och värre. På tomgången så varierar den 2-300 varv. Ju mer man trycker på gasen desto mer rycker det.

Någon som haft erfarenhet av det här problemet innan eller helt enkelt vad det är för problem?

Tacksam för svar! smile

Kan det vara soppapumpen som tappat kraft eller nåt soppafilter som är igensatt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
andreasivarsson
14 september 2013 · 98 Inlägg

LMM:en kan spöka på subaru och framförallt om man kör öppet filter. Testa att dra ur lmm:en och kolla om den går likadant eller sämre. Går den likadant så se om du kan låna en frisk för då e de nästan garanterat den de e fel på.

BMW E36 "Time Attack Team 91" (1992)
Christian S
15 september 2013 · 4 816 Inlägg

Vettemannen skrev:
Kan det vara soppapumpen som tappat kraft eller nåt soppafilter som är igensatt?

/Benny

japp, låter som att soppapumpen håller på att ge sig.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang