Hur många batterier får man in i en golf 4?

Ovesund
12 september 2013 · 143 Inlägg

Halloj, går i tankar att skaffa mig en lite roligare bil än v40in o bygga ljud i nämligen en golf 4 r32.

Frågan är då om det får plats 2 st : http://dbakuten.se/ovriga/spl-dynamics/ … jIWD8bJSrs

Med en låda på ca 160-180l?

Skulle isåfall förmodligen utöka reservhjulsbaljan för att få plats med fler batterier, hade tänkt att docka 2 st spl ice 3500 steg som då lämnar ~ 6kw.

Edit: Har nu kommit till nästa problem, just batterierna.

Senast redigerat av Ovesund (19 september 2013)

Frippe_L Gladen Audio
12 september 2013 · 2 388 Inlägg

Svar ja.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Ovesund
12 september 2013 · 143 Inlägg

Frippe_L skrev:
Svar ja.

Kanoners! Tack för det snabba svaret smile

Frippe_L Gladen Audio
12 september 2013 · 2 388 Inlägg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/46684_548814961803262_2057400356_n.jpg
Hittade ingen annan bild i rappet med lådan i bil, men detta är lådan Kim Widman hade förut i sin golf IV med två DD 3515.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Ovesund
12 september 2013 · 143 Inlägg

Frippe_L skrev:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ … 0356_n.jpg
Hittade ingen annan bild i rappet med lådan i bil, men detta är lådan Kim Widman hade förut i sin golf IV med två DD 3515.

Ser bra ut men hur stor var den lådan?

Antar att köra med slotport är ett måste.. hmm

Frippe_L Gladen Audio
12 september 2013 · 2 388 Inlägg

Ovesund skrev:

Frippe_L skrev:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ … 0356_n.jpg
Hittade ingen annan bild i rappet med lådan i bil, men detta är lådan Kim Widman hade förut i sin golf IV med två DD 3515.

Ser bra ut men hur stor var den lådan?

Antar att köra med slotport är ett måste.. hmm

Vet inte, men runt 180L bör den va iaf och ja slotport får man ha för annars får man nog inte plats med nåt vettigt, spelade 151-152dB.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
racer-putte
13 september 2013 · 6 558 Inlägg

Frippe_L skrev:

Ovesund skrev:

Frippe_L skrev:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ … 0356_n.jpg
Hittade ingen annan bild i rappet med lådan i bil, men detta är lådan Kim Widman hade förut i sin golf IV med två DD 3515.

Ser bra ut men hur stor var den lådan?

Antar att köra med slotport är ett måste.. hmm

Vet inte, men runt 180L bör den va iaf och ja slotport får man ha för annars får man nog inte plats med nåt vettigt, spelade 151-152dB.

otroligt snygga basar tongue mina gamla det tongue    å volymen kan stämma rätt bra den ..så när som på evt 10-15l mer smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Ovesund
19 september 2013 · 143 Inlägg

Spinner vidare lite på denna tråden men med en annan fråga, hur ska man få plats med alla batterier?

Mycket vill ha mer så två stycken gz 4000.1 steg har inköpts, stegen lämnar tillsammans 8kw.

Vetitusan hur jag ska få plats med ja säg 8 batterier om man ska gå efter 1 batteri per 1000w.

Lådan lär väll ta upp hela bagageutrymmet..

Hehe, har en känsla av att den ganska sportiga rappa bilen kommer kännas lite slö pga all extra vikt ;-)

davidklang
19 september 2013 · 908 Inlägg

Ovesund skrev:
Spinner vidare lite på denna tråden men med en annan fråga, hur ska man få plats med alla batterier?

Mycket vill ha mer så två stycken gz 4000.1 steg har inköpts, stegen lämnar tillsammans 8kw.

Vetitusan hur jag ska få plats med ja säg 8 batterier om man ska gå efter 1 batteri per 1000w.

Lådan lär väll ta upp hela bagageutrymmet..

Hehe, har en känsla av att den ganska sportiga rappa bilen kommer kännas lite slö pga all extra vikt ;-)

ut med baksätet tongue

Ovesund
19 september 2013 · 143 Inlägg

davidklang skrev:

Ovesund skrev:
Spinner vidare lite på denna tråden men med en annan fråga, hur ska man få plats med alla batterier?

Mycket vill ha mer så två stycken gz 4000.1 steg har inköpts, stegen lämnar tillsammans 8kw.

Vetitusan hur jag ska få plats med ja säg 8 batterier om man ska gå efter 1 batteri per 1000w.

Lådan lär väll ta upp hela bagageutrymmet..

Hehe, har en känsla av att den ganska sportiga rappa bilen kommer kännas lite slö pga all extra vikt ;-)

ut med baksätet tongue

haha ja det vore ju toksmidigt men det är inte dumt o ha de där extra sittplatserna smile

Lyckas man passa in 4 batterier i Baljan och varsitt batteri på varje sida bakom hjulhusen och sen 2st under huven så är ju saken biff men nu misstänker jag att det är betydligt värre med plats i en liten golf jämfört med min v40.. hmm

racer-putte
19 september 2013 · 6 558 Inlägg

Ovesund skrev:

davidklang skrev:

Ovesund skrev:
Spinner vidare lite på denna tråden men med en annan fråga, hur ska man få plats med alla batterier?

Mycket vill ha mer så två stycken gz 4000.1 steg har inköpts, stegen lämnar tillsammans 8kw.

Vetitusan hur jag ska få plats med ja säg 8 batterier om man ska gå efter 1 batteri per 1000w.

Lådan lär väll ta upp hela bagageutrymmet..

Hehe, har en känsla av att den ganska sportiga rappa bilen kommer kännas lite slö pga all extra vikt ;-)

ut med baksätet tongue

haha ja det vore ju toksmidigt men det är inte dumt o ha de där extra sittplatserna smile

Lyckas man passa in 4 batterier i Baljan och varsitt batteri på varje sida bakom hjulhusen och sen 2st under huven så är ju saken biff men nu misstänker jag att det är betydligt värre med plats i en liten golf jämfört med min v40.. hmm

har du spare wheel lr vanligt ???

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Ovesund
19 september 2013 · 143 Inlägg

racer-putte skrev:

Ovesund skrev:

davidklang skrev:

ut med baksätet tongue

haha ja det vore ju toksmidigt men det är inte dumt o ha de där extra sittplatserna smile

Lyckas man passa in 4 batterier i Baljan och varsitt batteri på varje sida bakom hjulhusen och sen 2st under huven så är ju saken biff men nu misstänker jag att det är betydligt värre med plats i en liten golf jämfört med min v40.. hmm

har du spare wheel lr vanligt ???

Är så långsint så att jag inte ens köpt bilen ännu wink

Men visst har du byggt en del i golf putte?
Hur stor batteribank hade du? roll

racer-putte
19 september 2013 · 6 558 Inlägg

Ovesund skrev:

racer-putte skrev:

Ovesund skrev:

haha ja det vore ju toksmidigt men det är inte dumt o ha de där extra sittplatserna smile

Lyckas man passa in 4 batterier i Baljan och varsitt batteri på varje sida bakom hjulhusen och sen 2st under huven så är ju saken biff men nu misstänker jag att det är betydligt värre med plats i en liten golf jämfört med min v40.. hmm

har du spare wheel lr vanligt ???

Är så långsint så att jag inte ens köpt bilen ännu wink

Men visst har du byggt en del i golf putte?
Hur stor batteribank hade du? roll

mjoo har blitt endel tongue  i varianten hade ja 4 st  å i grönen hade ja 2st i baljan  men har fått i ett 3dje lätt i grönen  sen får man plats med ett batteri i vänstra hjulhuset  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
joakim89
19 september 2013 · 1 265 Inlägg

De går in iaf 52batterier med nedfällt baksäte,   De har jag prova:) dok hängde den ganska kraftigt i arslet

Ovesund
19 september 2013 · 143 Inlägg

Verkar ju bra det här! om inte annat en lovande utmaning ;-)

Har i nuläget 3st Biltema silver 95ah batterier som har fungerat kanon bra till mitt Spl ice 3500 utan att volten dippat för mycket så de batterierna behåller jag gärna till golfen.
Frågan är då om man ska köpa på sig deras agm batterier eller om man ska utöka sin samling på deras silver batterier?

Det är väll inga konstigheter att blanda agm batterier med vanliga batterier?

joakim89
19 september 2013 · 1 265 Inlägg

Ovesund skrev:
Verkar ju bra det här! om inte annat en lovande utmaning ;-)

Har i nuläget 3st Biltema silver 95ah batterier som har fungerat kanon bra till mitt Spl ice 3500 utan att volten dippat för mycket så de batterierna behåller jag gärna till golfen.
Frågan är då om man ska köpa på sig deras agm batterier eller om man ska utöka sin samling på deras silver batterier?

Det är väll inga konstigheter att blanda agm batterier med vanliga batterier?

Tänkte du på mitt svar så var de ganska fullt, batterier staplade på varandra, var och sålde sådana på den tiden:) inget som går att använda i billjud

Rickard-v
20 september 2013 · 2 665 Inlägg

Varför köpa en R32 o vräka i så mkt stereo som möjligt. Den är ju till för att köras med! En 1,8T / V6 2,8 kostar under hälften jämför med R32 oj vad mkt pengar du har till stereo.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang