4553
Sök

Vad har hänt med mitt ljud nu då ?

2 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Hej! såhär är det, har kopplat in lite nytt ljud i bilen, hade lite problem med jordningen och sådant först men nu är allting finslipat och extra jordat och allting så där är det inga problem, hade för två dagar sedan problem med generatorvin som jag inte kunde få bort på något annat sätt än att köpa avstörningsfiler till RCA'na, så jag gjorde det och allting funkade som det skulle!
så igår kväll så åkte jag till en kompis, på vägen dit lyssnade jag på musik och även då fungerade allting som det skulle, men när jag senare skulle dra mig hemåt och satte mig i bilen och skulle lyssna så började det spraka i högtalarna just när basen slog.. jag tänkte "oj det här låter inte så bra" så jag sänkte.. högtalarna är helt sprillans så det är inget fel på dem, så jag testade att höja volymen, och då sprakade ännu mera (fortfarande bara när basen slår)..

idag testade jag min fram ännu mer för att försöka hitta felet, har tagit ut högtalarna och kollat dom, och dom är fortfarande hela som dom ska, så jag testade att spela högt åter igen, då spraka det igen och slutsteget kortslöts... efter några sekunder så startade det upp igen och jag sänkte volymen..
Det fungerar jätte bra och spelar rent ljud när jag har låg volym, men så fort jag ska höja och pumpa lite så kortsluter slutsteget :s jag har testat att ta bort filtrena från RCA kablarna och köra med kablarna direkt in till stereon, och då kortsluter slutsteget direkt, utan att få ut något ljud, bara dör hela tiden.. men när jag kör med filtrena på så kan jag fortfarande spela på låg volym men när jag höjer så sprakar det i högtalarna och höjer jag ännu mera så kortsluter det...

Vad kan detta bero på? funkade ju helt normalt för bara 2 dagar sedan
det verkar nästan som där är något fel på mina RCA kablar? men hur kan det ha kommit bara sådär efter 2 dagar? vad kan lösningen vara?

24 september 2013
Spontant känns de som klent med batteri då basen slår så rusar strömmen duktigt, ladda batterierna och se om det kan tänkas bli bättre.

Hur har du ställt in gain/level på stegen?

2 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
EmpisSandviken skrev:
Spontant känns de som klent med batteri då basen slår så rusar strömmen duktigt, ladda batterierna och se om det kan tänkas bli bättre.

aa jag har också haft tankarna kring mitt batteri, fast det är relativt nytt och har ju bara haft anläggningen inkopplad i 2 dagar

Gain/level står på lägsta, det gjorde det när de fungerade också..
allting kom helt plötsligt när jag skulle köra hem
Senast redigerat av relaps (24 september 2013)

25 september 2013
relaps skrev:
EmpisSandviken skrev:

aa jag har också haft tankarna kring mitt batteri, fast det är relativt nytt och har ju bara haft anläggningen inkopplad i 2 dagar

Gain/level står på lägsta, det gjorde det när de fungerade också..
allting kom helt plötsligt när jag skulle köra hem

Som sagt, kan vara nå krypström som drar ur batteriet så se till att ladda upp det. Hmmm *tänka ut fler saker*

Sök