Trasigt Slutsteg????

Beastmaster
7 februari 2011 · 113 Inlägg

Hej! Jag har ett steg som ej fungerar! Det står och lyser på protect hela tiden och ger ej ifrån sej ett ljud! Har kollat alla lödningar säkringar och allt men inget fel som går att se! Någon som vet hur detta kan lösas? mvh joel

sahlen_
8 februari 2011 · 5 Inlägg

dum fråga men har du koplat rätt på steget? plus och minus? och så? sedan kan det  vara nåt i steget som har gått luktar de nå heller blir de varmt? kan vara rätt mycke ring upp på nårdik och förklara för dom så kanse dom kan hjälpa dej:)

Volvo 945 turbo "turboconteiner" (1997)
Volvo v70R AWD "autotech" (1998)
BJonsson
8 februari 2011 · 4 074 Inlägg

Viggen9-3 skrev:
Hej! Jag har ett steg som ej fungerar! Det står och lyser på protect hela tiden och ger ej ifrån sej ett ljud! Har kollat alla lödningar säkringar och allt men inget fel som går att se! Någon som vet hur detta kan lösas? mvh joel

Kollat alla kablar me?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
volvotomten
8 februari 2011 · 274 Inlägg

som sagt kollat så du kopplat in rätt???
steget  gör ju det av en anledning.
jordpunkten e den plåtren?

Smangs Vika!
8 februari 2011 · 162 Inlägg

kan vara en effekttransitor som gått sönder, bara ta multimeter och börja mäta

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee
Saab 9000 "JOU" (1996)
Beastmaster
10 februari 2011 · 113 Inlägg

Har destat det mesta nu utan resultat! Det blir varken varmt eller luktar bränt! Steget är ett Sinus Live 3000.

Smangs Vika!
10 februari 2011 · 162 Inlägg

om en effekttransistor är bränd behöver det inte synas/kännas på lukten. mät dom och kolla

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee
Saab 9000 "JOU" (1996)
stRaend
10 februari 2011 ·

Viggen9-3 skrev:
Har destat det mesta nu utan resultat! Det blir varken varmt eller luktar bränt! Steget är ett Sinus Live 3000.

Vad har du kopplat till det? Alltså ohm på basen/basarna?

wille_306_
30 september 2013 · 34 Inlägg

hur mäter man upp effektransistoerna? mitt steg är me bränd. de är 3 stift på dem, hur mäter man? ohm eller?

micke7406
30 september 2013 · 1 400 Inlägg

Beastmaster skrev:
Hej! Jag har ett steg som ej fungerar! Det står och lyser på protect hela tiden och ger ej ifrån sej ett ljud! Har kollat alla lödningar säkringar och allt men inget fel som går att se! Någon som vet hur detta kan lösas? mvh joel

Har du testat att koppla ur högtalarna från slutsteget ?
Om inte så gör det och kolla om det fortfarande är i protect.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
micke7406
30 september 2013 · 1 400 Inlägg

Beastmaster skrev:
Hej! Jag har ett steg som ej fungerar! Det står och lyser på protect hela tiden och ger ej ifrån sej ett ljud! Har kollat alla lödningar säkringar och allt men inget fel som går att se! Någon som vet hur detta kan lösas? mvh joel

Har du testat att koppla ur högtalarna från slutsteget ?
Om inte så gör det och kolla om det fortfarande är i protect.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang