5655
Sök

Problem med bilstereo

2 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Behöver hjälp med inkoppling av bilstereo. Varje gång jag startar bilen så måste jag starta stereo manuellt och då startar den från första låten på skivan, den sparar inga inställingar. Låter som ett problem med kabeln till batteriet eller hur!? Förrutom att jag precis bytt stereo och den förra stereon kunde jag ha på utan att ha nyckel i eller bilen igång, då måste väl kabeln till batteriet vara rätt kopplad!? Den förra bilstereon var jag tvungen och starta och stänga av manuellt.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Of World
3 380 Inlägg
4 oktober 2013
tror nog det är mer remoten som inte är kopplad på något sätt. jag vet dock inte hur du går tillväga för att koppla rätt.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

403 Inlägg
4 oktober 2013
Jackson83 skrev:
Behöver hjälp med inkoppling av bilstereo. Varje gång jag startar bilen så måste jag starta stereo manuellt och då startar den från första låten på skivan, den sparar inga inställingar. Låter som ett problem med kabeln till batteriet eller hur!? Förrutom att jag precis bytt stereo och den förra stereon kunde jag ha på utan att ha nyckel i eller bilen igång, då måste väl kabeln till batteriet vara rätt kopplad!? Den förra bilstereon var jag tvungen och starta och stänga av manuellt.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Du behöver troligtvis byta plats två kablar i iso-kablaget (om du har det)

http://www.nexxia.co.uk/images/ISO_wiring.jpg

A4 ska ha konstant ström (brukar vara en gul kabel) och A7 är tändningstillslag (brukar vara röd). Testa att byta plats på dessa.

Om det inte är det. Vad är det för bil och vilken stereo har du bytt till?

Remoten är det inte.

2 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Tack så jätte mycket! Var så enkelt som att gul skulle till röd o tvärtom, tack för ett otroligt snabbt svar!

Sök