3416
Sök

Vitaminwell och liknande, blir man friskare och piggare av det? Vitaminwell och liknande, blir man friskare och piggare

18 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Jäkligt off topic men jag orkar inte regga mig på något annat forum så jag frågar här.

Min sambo köper vitaminwell varenda dag. Jag är inte så kunnig inom sånt här men han hävdar att det fungerar. Vad är er uppfattning om sånt här? Fungerar vitaminwell, aloevera osv...?

Och kanske viktigare; Har ni några exempel på något liknande som man faktiskt BLIR friskare och mår bättre av?

Muttley
9 oktober 2013
Låt oss se. Drycken kostar 20 kr?  7300 kr per år.

Om man äter näringsrikt så kostar de inte mer än vad hushållet skall kosta.

Jag anser att de är helt enkelt en trend med alla dessa drycker som vitamin well, aloe vera, celsius. 
Men njuter man av de så visst.
Ett rör vitaminer kostar väl 30 spänn och är mycket bättre.

Saabifierad
2 031 Inlägg
10 oktober 2013
Vet inte hur många vitaminer vitaminwell innehåller men oftast brukar de innehålla en hel drös människokroppen ändå inte kan ta upp. Din sambo skulle nog må lika bra om han slutade med vitaminwell och började äta frukt och grönsaker istället (kanske till och med bättre).

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
10 oktober 2013
Din sambo borde läsa denna artikel, sluta köpa "vitaminvattnet" och käka frukt istället.

I princip är såna där drycker sockervatten med en skvätt syntetiska vitaminer som i praktiken inte gör någon skillnad för kroppen.

815 Inlägg
10 oktober 2013
Bebben skrev:
Din sambo borde läsa denna artikel, sluta köpa "vitaminvattnet" och käka frukt istället.

I princip är såna där drycker sockervatten med en skvätt syntetiska vitaminer som i praktiken inte gör någon skillnad för kroppen.

Det är bara några gram fruktsocker i Vitamin Well så att kalla det sockervatten är ju inte helt rätt. Jag har själv börjat dricka det istället för läskedryck och har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle vara bättre för mig.

Det är säkerligen nyttigare att äta frukt och grönsaker som nån skriver men det är ju en dryck jag vill ha när jag är törstig inte något ätbart.

Btw så är Vitamin well ett svenskt företag och har ingenting att göra med artikeln du länkade till.
Senast redigerat av Olssonz (10 oktober 2013)

Muttley
10 oktober 2013
Olssonz skrev:
Bebben skrev:

Det är bara några gram fruktsocker i Vitamin Well så att kalla det sockervatten är ju inte helt rätt. Jag har själv börjat dricka det istället för läskedryck och har väldigt svårt att tänka mig att det inte skulle vara bättre för mig.

Det är säkerligen nyttigare att äta frukt och grönsaker som nån skriver men det är ju en dryck jag vill ha när jag är törstig inte något ätbart.

Btw så är Vitamin well ett svenskt företag och har ingenting att göra med artikeln du länkade till.

Dricker du det för att de är gott då? Eller för att du tror de gör någon nytta för dig ?
Helt överflödig onödig produkt om man ser till om den ska göra någon som helst nytta smile

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12540234.ab
http://www.fokus.se/2010/04/trendigt-me … t-nyttigt/

815 Inlägg
10 oktober 2013
tkd_rille skrev:
Olssonz skrev:
Bebben skrev:

Dricker du det för att de är gott då? Eller för att du tror de gör någon nytta för dig ?
Helt överflödig onödig produkt om man ser till om den ska göra någon som helst nytta smile

Jag dricker Vitamin well för att den är god och är utan vanligt socker. Inte för att jag tror att jag ska få i mig massa vitaminer.

Ganska intressant att Aftonbladet har valt en bild på Vitamin wells dryck när artikeln handlar om cocacolas alternativ.
Senast redigerat av Olssonz (10 oktober 2013)

649 Inlägg
10 oktober 2013
Ingen ide att dricka det för att bli "frisk". Lika bra att köpa brustabletter då..
Men det är säkerligen en bra ersättning ist för tex cola osv..

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

Muttley
10 oktober 2013
Olssonz skrev:
tkd_rille skrev:
Olssonz skrev:

Jag dricker Vitamin well för att den är god och är utan vanligt socker. Inte för att jag tror att jag ska få i mig massa vitaminer.

Ganska intressant att Aftonbladet har valt en bild på Vitamin wells dryck när artikeln handlar om cocacolas alternativ.

De är bra.  Hoppas ingen tror på bluffen alls. Om man sköter sin kost så behöver man inga extra ämnen om man nu inte är kroppsbyggare.
Tog med den länken för att de stod att de var överdrivet.  Eller vad de nu stod smile

Sök