4120
Sök

Motorvärmare trasig, eller?

1 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
Hej,

Skulle koppla in sladden till motorvärmaren här om kvällen.. då sa det pang från jordfelsbrytaren och säkringen i elstolpen. Samma resultat när jag kopplade ur kupevärmaren.

Fasvänder jag däremot kontakten in i stolpen (bara vrider den 180 grader) så smäller inte jfb eller säkring, men motorvärmaren fungerar fortfarande inte (kopplade in förbrukningsmätare mellan bil och stolpe) Enbart kupevärmare fungerar hur jag än vänder kontakten in i stolpen.

Har summrat samtliga kabelslingor för sig, inklusive t-kors och det fungerar som det ska.

Gjorde även en Ohm-mätning utav värmaren, först fick jag 35 Ohm mellan två stift, nästa gång fick jag 108 ohm mellan samma stift och 1 mellan övriga stift i båda fallen. Vet inte hur pålitligt det är att Ohm-mäta med multimeter..

Stolpen är utav modell MAX 700w, men nog ska väl en motorvärmare gå att köra på det?
Värmaren är utav modell calix slangvärmare.

Är värmaren trasig? Kan jag isf köpa denna och byta ut med (passar inte min bil enligt skruvat men är ju en calix slangvärmare jag har) http://www.skruvat.se/Motorvarmare-P47113.aspx

Hoppas någon har svar smile

Sök