20 oktober 2013
Trådstartare
Tjena ska väl ta och köpa mig en s60 t5:a och har ljud grejor jag vill bygga in i den. Har suttit och läst massa igår och idag om hur man kopplar på bästa sätt osv och till min besvikelse finns inga lågnivå utgångar i original stereon, Dock finns det DIN utgångar som du kan koppla om till lågnivå.. Blir det lika bra ljud? och var får man tag på dom kablarna kollade runt på lite sidor utan framgång ;(
Hört att original steget också har en din utgång som man kan koppla vidare på, det vore ju nästan lättast att göra så och koppla remoten på det befintliga steget också? Det är bra krut i ljudet vet inte om det är det största systemet då den har navi polaren sa att det inte gick att ha största ljudet med det iaf...
Bose system från audi är det iaf så det är bra krut i det.. Men som sagt har basar som jag vill slänga in i bagaget och dra upp en port in igenom hatthyllan.
Och en annan sak jag tänkt på är hur man ska säkra ström kabeln från batteriet till steget då batteriet sitter i bagageutrymmet på bilen, ska säkringen fortfarande sitta med samma avstånd som om batteriet hade varit fram i bilen? och går det att serie koppla remoten samt lågnivå utan problem?
Volvos huvudenhet har bra och lätta funktioner så vill inte gärna byta ut den dess utom så blir det inte lätt att få det riktigt snyggt om man nu skulle byta ut original enheten..
Tacksam för svar!
//mvh