street skrev:
lighning audio. över mds? äh ta och läs på lite killen. mds är ju bättre än rockford om man ser till hållbarhet och famför allt ljud för pengarna. ni som snackar så mycket skit om mds, har vi verkligen provat? ZR12 v.1 som min polare köpte för 3 år sen spelar fortfarande skiten ut dyrare grejor. och han har praktiskt taget Våldtagit basen varje d i 3 år utan att den gett upp än. STILL GOING STRONG!!! håller däremot med om att de "billiga" basarna på mds är rent skit." provade 2 st kharma 12 när dom kom ut. höll en dag !!! WTF!!

Jag håller med dig, självklart kan jag inte döma ut alla MDS högtalare. De jag har har hört har jag inte blivit imponerad av. Det är som med alla märken, det finns bra och dåliga grejer. Sedan verkar MDS vara ett märke där ägarna själva anser vara bäst och vägrar erkänna att det finns bättre grejer.. MDS är väl inte direkt överrepressenterade på ljudtävlingar 

En sak man inte kan ta ifrån MDS är deras katalog. Det känns väldigt seriöst att ha halvnakna tjejer i en billjudskatalog. Sedan är texterna rätt sköna, de är inte blyga, de skriver på varje sida att "Våra grejer är för dig som vill ha det absolut bästa".
Jag med min 10" bas spelar (enligt mig) mycket bättre än min kompis dubbla 10" från GAS eller mina andra kompis som har GAS dubbla 12", båda i Alpha serien. Sedan har installation och liknade med saken att göra. 
Jag gillar mina högtalare, de räcker till mig 
 Håller er till topic nu, han vill inte ha en snoppmätartävling i ljudgrejer utan lite tips på vilka högtalare som är bra