3478
Sök

Ljud fabrikat?

192 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
vilket märke e bäst när de gäller ljud te bilen? smilebig_smile

fireice_88@hotmail.com

499 Inlägg
27 april 2007
Jag har Lightning Audio i min bil och är mycket nöjd (Se min bil och systemskiss). Det är Rockford Fosgates "billigare" märke. De ligger väl över GAS och MDS men under JBL, DLS, Alpine, Rockford Fosgate och så vidare. Köp ett par som du tycker låter bra och du har råd med, helst ska du köpa lite bättre än så så du slipper uppdatera med dyrare högtalare smile

/Fredrik

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
27 april 2007
lighning audio. över mds? äh ta och läs på lite killen. mds är ju bättre än rockford om man ser till hållbarhet och famför allt ljud för pengarna. ni som snackar så mycket skit om mds, har vi verkligen provat? ZR12 v.1 som min polare köpte för 3 år sen spelar fortfarande skiten ut dyrare grejor. och han har praktiskt taget Våldtagit basen varje d i 3 år utan att den gett upp än. STILL GOING STRONG!!! håller däremot med om att de "billiga" basarna på mds är rent skit." provade 2 st kharma 12 när dom kom ut. höll en dag !!! WTF!!mad
Senast redigerat av street (27 april 2007)

/Street

499 Inlägg
27 april 2007
street skrev:
lighning audio. över mds? äh ta och läs på lite killen. mds är ju bättre än rockford om man ser till hållbarhet och famför allt ljud för pengarna. ni som snackar så mycket skit om mds, har vi verkligen provat? ZR12 v.1 som min polare köpte för 3 år sen spelar fortfarande skiten ut dyrare grejor. och han har praktiskt taget Våldtagit basen varje d i 3 år utan att den gett upp än. STILL GOING STRONG!!! håller däremot med om att de "billiga" basarna på mds är rent skit." provade 2 st kharma 12 när dom kom ut. höll en dag !!! WTF!!mad

Jag håller med dig, självklart kan jag inte döma ut alla MDS högtalare. De jag har har hört har jag inte blivit imponerad av. Det är som med alla märken, det finns bra och dåliga grejer. Sedan verkar MDS vara ett märke där ägarna själva anser vara bäst och vägrar erkänna att det finns bättre grejer.. MDS är väl inte direkt överrepressenterade på ljudtävlingar wink En sak man inte kan ta ifrån MDS är deras katalog. Det känns väldigt seriöst att ha halvnakna tjejer i en billjudskatalog. Sedan är texterna rätt sköna, de är inte blyga, de skriver på varje sida att "Våra grejer är för dig som vill ha det absolut bästa".

Jag med min 10" bas spelar (enligt mig) mycket bättre än min kompis dubbla 10" från GAS eller mina andra kompis som har GAS dubbla 12", båda i Alpha serien. Sedan har installation och liknade med saken att göra.

Jag gillar mina högtalare, de räcker till mig smile

Håller er till topic nu, han vill inte ha en snoppmätartävling i ljudgrejer utan lite tips på vilka högtalare som är bra
Senast redigerat av Hellquist (27 april 2007)

192 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
aah d e jue lite svårt å veta va fan man ska ha..en kompis köpte 5,25" GAS för 700 men de lät helt kass..tongue e la att man får lyssna innan å grejjer..

fireice_88@hotmail.com

499 Inlägg
27 april 2007
Precis. Åkt till BRL och lyssna på de högtalarna du funderar på. Du kan aldrig veta hur ett par högtalare låter bara genom att läsa i en katalog

1 631 Inlägg
27 april 2007
__Linus__ skrev:
vilket märke e bäst när de gäller ljud te bilen? smilebig_smile

Omöjlig fråga. Vilket bilmärke är bäst?

När det gäller bilstereo så tillverkar de flesta märken både billiga och dyra saker. Det är därför inte märket som är intressant utan modellen. Och modellerna är i sin tur bäst på olika saker.

Vi kan hjälpa dig med några alternativ att välja mellan om du ger oss en prisklass och info om vad du vill ha för typ av system. Men nåt som är bäst på allt finns inte. Lika lite som det finns en bil som är det...

För välljud tillhör tex Alpine F1 toppklass. Kostar långt över 100.000 för ett system.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök