1898
Sök

Remot cotrol till slutsteg ? modell anpassat ? eller universal ?

225 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
hejsan . då jag fått tryckt i värre ljud i bilen så tkr inte längre folk de är roligt att åka med så tänkte skaffa mig en sådan '' remote controll'' men då jag aldrig använt de eller så så vet jag inte om en passar alla steg eller om de är modell anpassat ,
steget heter dls x-d11 monoblocket.
om de nu äns heter remot controll ?

1 426 Inlägg
2 november 2013
RonnieV70D skrev:
hejsan . då jag fått tryckt i värre ljud i bilen så tkr inte längre folk de är roligt att åka med så tänkte skaffa mig en sådan '' remote controll'' men då jag aldrig använt de eller så så vet jag inte om en passar alla steg eller om de är modell anpassat ,
steget heter dls x-d11 monoblocket.
om de nu äns heter remot controll ?

med det antar jag en knapp med på/av funktion
du drar ju från remotekabeln bak på stereon till en switch sen till steget så du kan bryta +12 när du känner för det

om det var de du mena
Senast redigerat av Jockk3 (2 november 2013)

1 494 Inlägg
2 november 2013
Tror att han menar en bass remote? Då kan du kontrollera bass boosten med en liten ratt i kupén smile
Det kan dock skada steget men tror det har å göra med hur du använder den, jag har kört med det i ett halvår å mitt steg funkar fint wink Om du köper en måste du ändra gainen på steget med tongue

Edit: Glömde av det när jag skrev men om det nu är basen du vill sänka kan du inte göra det direkt i stereon? smile
Senast redigerat av Fjong (2 november 2013)

1 426 Inlägg
2 november 2013
Fjong skrev:
Tror att han menar en bass remote? Då kan du kontrollera bass boosten med en liten ratt i kupén smile
Det kan dock skada steget men tror det har å göra med hur du använder den, jag har kört med det i ett halvår å mitt steg funkar fint wink Om du köper en måste du ändra gainen på steget med tongue

jaha tongue bass boost har jag själv aldrig använt smile

1 494 Inlägg
2 november 2013
Jockk3 skrev:
Fjong skrev:

jaha tongue bass boost har jag själv aldrig använt smile

Kan du undvika det så gör det^^ Ljudet blir bättre utan med tongue

403 Inlägg
2 november 2013
Vad är det för fel på volymratten?

Borde ju inte bli jobbigt om du har ställt in gainen rätt.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
2 november 2013
Det är inte bassboosten man ändrar utan gainen.. smile iaf i de steg jag har det på!

~Andy~

1 426 Inlägg
2 november 2013
Andyy90 skrev:
Det är inte bassboosten man ändrar utan gainen.. smile iaf i de steg jag har det på!

men tror att TS vill ställa ner gain en bit och sen ha bass boost som ett läge att höja och sänka enbart basen

21 761 Inlägg
2 november 2013
På det där steget är det (tyvärr) själva bassboostförstärkningen man ändrar med remotedosan enligt manualen, jag är nog litegrann tveksam till att slutresultatet blir som TS har tänkt sig. Men han får väl skriva hur han vill ha det. smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
2 november 2013
har du inte bass level i stereon? Det fungerar bra o höja o sänka där igenom. smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Sök