4100
Sök

Modell fordon

Bike
22 april 2007
Trådstartare
Vet att denna tråden inte riktigt passar in men kan se det så här bil som bil

i allafall till poängen.

tänkte fråga om någon här inne håller på med modell bilar eller vet någon bra sida där man kan prata eller diskutera sådant.

håller mig själv till 1:10 klassen som känns lagom stor
men vore kul o få svar från alla er som kör via kontroll o inte bara bakom ratten, wink
bil som bil eller hur cool

blacken
23 april 2007
Trådstartare
jag håller med dig. Det skulle vara kul om om det fanns flera likasinnade. För det är kanonkul att köra med dom. Men i detta häringa landet så blir man betraktad med stor skepticism om man är över 15 bast och sysslar med sådant.  Jag håller med dig. 1/10 är en lagom skala,  men 1/8 är också trevligt att köra med.

Bike
23 april 2007
Trådstartare
smile trevligt o få svar på tråden o håller med dig helt där klart man ska få greja med det vilken ålder man en är dom seriösa metanol bilarna måste man ju vara 16 minst för att få köra. Beror på hur noga man är när köpte min stod rätt stor röd lapp på boxen måste vara minst 16 för att få köra denna utan vuxet sällskap, 

så blacken vad kör du för typ av modell fordon ?

734 Inlägg
23 april 2007
Har haft en 1:10 bil. Så grymt skoj o köra:P

Sideways.nu
873 Inlägg
23 april 2007
jag har en TT 1:10 etanol... bilder är i mitt galleri

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

BMW fantast
1 172 Inlägg
23 april 2007
tyvärr ingen RC elr liknande... bara samlarbilar, försöker få tag på ovanliga, klassiska bilar.. har dock några vanliga..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Bike
23 april 2007
Trådstartare
big_smile grymt kul o få så många svar här inne

har en fråga till er som kör nu
har själv en SSR thundertiger 1:10  finns även i mitt bild galleri
i allafall stod ni kör på etanol blandar ni själva bränslet då ?
för ren etanol kan väll inte gå eller ?

o ang ställen man kan köra på,  På mitt reklam blad stod det  asfalt kort gräs o grus--precis som en riktig rally bil,

men testa en gång på grus plan men gick ca 2 min sedan for en liten sten upp o satte sig i växel lådan som är helt oskyddad ialla fall på min modell,  o gjorde mos av allt som fanns där så det blev en ny liten rackare,

så bara undra vart ni brukar köra på för underlag ?
testa det mesta men med 0,8hästar på  knappt 7 kg blir det så lätt burnout o något som nästan kan efterlikna drift, 
så testar nu med  Rwd  o det är roande men spinner loss så lätt,  så vilket ska man ha tro 
rwd   fwd  4wd ?  har möjligheter till alla 3.

ps fin bil flugan wink

blacken
23 april 2007
Trådstartare
Bike skrev:
smile trevligt o få svar på tråden o håller med dig helt där klart man ska få greja med det vilken ålder man en är dom seriösa metanol bilarna måste man ju vara 16 minst för att få köra. Beror på hur noga man är när köpte min stod rätt stor röd lapp på boxen måste vara minst 16 för att få köra denna utan vuxet sällskap, 

så blacken vad kör du för typ av modell fordon ?

En mad force 1/8. Lite tung att släpa runt med, men den går bra på olika underlag och ganska stryktålig. Har även en inferno GT subaro 1/8, men den rasade spisen på. Och en 1/10 Blackfoot elbil, men den ska riksdagen ha och köra med.

Bike
23 april 2007
Trådstartare
de var ingen dålig sammling du hade där på bilar.
Knappt man kunde tro att det fanns så stort modell intresse i detta land. Inte allt för ofta man får se det på stan/samhället,

vet någon om det finns någon modell bil klubb runt västkusten  ?  runt Göteborgs området typ,

1 277 Inlägg
23 april 2007
Trodde tråden handlade om 1/18 diecast vilket jag har 50st bilar.
http://www.pixbox.se/alb95236

Har iofs 2st etanol och 2st batteridriven i skalorna 1/10 och 1/8. men de bara krånglar och går sönder så jag har tappat intresset...

Lägger upp nån bild i galleriet på dem i fall nån vill köpa dem...skicka ett PM!

Bike
25 april 2007
Trådstartare
är de någon här inne som testa o drifta med modell bilen  om man väljer enbart rwd så går det ju spinna men pga motorn sitter bak i allafall på min så överstyrning är stort problem,
o ska man kan få kalla det drift med fwd det blir som på vintern bilen glider i sidled pga tappar fästet o fronten drar sig dit hjulen pekar,
får kalla det  3 sek drift tongue

Bike
25 april 2007
Trådstartare
o glömde fråga er som kör på något av flytande bränsle sj har jag inte mega tanken i o efter 10-14 min är den torr

o där till problemet  tankning då får man ta bort spännena av med huven tanka glöda om kan gå utan glöd om den är het,  men sedan startar den då o på med huven igen o dom där små spännena som aldrig vill sig som håller fast toppen på bilen, o då köra 10 min igen,
behöver tips o hjälp här ev tankning medans motorn går eller något sätt o snabbt få på huven igen o go,   sett vissa som har ett hål rätt genom plasten just där tanken är o någon typ stål tråd som går upp så dom bara lyfter upp tråden o sprutar ner bränslet med någon typ tank flaska,  men är öppen för alla ider, blir ju så lätt kladdigt annars alltid någon droppe som vill rymma o då vill man inte ta sig tid o torka av sig redigt för bilen står ju o går o drar soppa så blir allt kladde verk  ja ni vet säkert,

514 Inlägg
25 april 2007
Håller på endel med rc. Är just nu en buggy 1/8 skala som jag håller på att plocka ihop och ska då köra på våran bana här i Sundsvall är det tänkt. Hade tidigare en 1/8 monstertruck.

Våran sida kan du/ni kika in här fall ni har lite att göra eller är nyfiken www.sundsvallrc.se

Och gällande åldersgränsen på rcbilar så är medeåldern i våran grupp närmare 30år wink Kostar ju som endel att hålla på med denna hobbyn så man förstår ju att barn/unga inte kan hålla på med det i samma utsträckning.

old volkswagens never die they just get lower

Bike
28 april 2007
Trådstartare
tar upp samma fråga igen där som skrev på förra sidan om hur ni gör då ni tankar er bil för slippa få av huven på bilen varje gång den dör pga slut på bränsle,

sett bilar som  har hål i plasten just där tanken är o fyller den innan bilen hinner få soppa torsk,  eller har någon här bra ide så man slipper hela det momentet,

blacken
28 april 2007
Trådstartare
Bike skrev:
tar upp samma fråga igen där som skrev på förra sidan om hur ni gör då ni tankar er bil för slippa få av huven på bilen varje gång den dör pga slut på bränsle,

sett bilar som  har hål i plasten just där tanken är o fyller den innan bilen hinner få soppa torsk,  eller har någon här bra ide så man slipper hela det momentet,

Det är ganska bra för bilen om den får kallna av lite mellan tankarna. Om du har en buggy kaross så tar du bara upp ett hål över tanklocket i karossen samt förser det med en "kattstrypare" som du kan dra upp locket med när du ska tanka. Annars så kan du sätta på någon sorts gångjärn fram eller bak på karossen så att den kan tippas upp när du ska tanka.

Bike
29 april 2007
Trådstartare
oki får testa det då o låta den kallna av sig lite

ja har fundera på något gångjärn men den är så mjuk så går inte men tack för tipset endå,

Sök