7420
Sök

6x9" i hatthyllan

8 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
jag har en Audi 100 2.6E med grymt gung i. Det ligger två st. rockford tolvor och rör på sig i skuffen. men jag saknar lite tryck i kupén. Visst det är ett ruggigt tryck men känner att jag vill spela ut mellanregistret. Då är min fundering om någon här har erfarenhet av att sätta in 6x9.or i hatthyllan. Jag vet att det är bara att ta upp två hål i plåten, men jag känner att jag vill ha så lite åverkan på orginalklädsen som möjligt där. Är det någon som har en annan lösning på hur man kan sätta in 6x9:or. De passar inte i originalhålen, fast jag har iof. sig bara testat med jbl T-595 (6x9). De är ju rätt maffiga i sig.
Keep on smiling.

Smålänning
7 887 Inlägg
29 april 2007
Du kan bygga upp en låda för varje högtalare så att dom är vinklade framåt, sen är det bara att fästa varje låda i hatthyllan med fyra skruvar vardera. Då får du bra tryck i mellanrgistret i hela kupén sen så stör inte basarna 6*9orna när du spelar högt. Dessutom så är det minimal åverkan på klädsln i bilen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

8 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Ja, det är så jag tänkt mig på ngt vis. men jag är ingen snickare fast jag kan ju skicka åt brl lite pengar så kan de fixa till två sådana lådor med snarlig klädslel som hyllan är i jag vill att det ska se snyggt ut då Audin är schysst stylad...Vet inte, men det känns som om det är det enda alternativet också. Får spåna vidare...tack för ditt svar

21 761 Inlägg
29 april 2007
Huvudsaken är att de sitter stabilt och tätt, då kan man få ett mycket bra tryck. De där JBL har ett rejält tryck i ljudet, många tycker att de är väldigt prisvärda.

8 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Ja.. jag kan verkligen rekomendera jbl:s 6x9.or.. De slår ut många 2x10" lådor om de som du säger är rätt placerade.

Sök