Renovering av volvo 855R samt eventuelt manuel koventera

sammanfattning göra i ordning den rost som finns sen skall lacken förfinas eventuellt lackas om för att bli helt fin eventuellt ska den också manuell kommenteras ! Rött är för kärleken =)
  • 9 Följare
  • 4 448 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 november 2013
Moonfury UNDERGROUND
25 juni 2013 · 649 Inlägg

Hejsan ! då har jag bestämt mig att snygga till min volvo 855r som jag nyss köpt in ! det som behövs göras just till att börja med är att se över lacken som skulle behövas förfinas lite! sen finns det lite ytrost som jag redan börjat att slippa ner som finns på ena nedre delen hjulhus bak och skärmytan bak. sen blir det eventuellt att manuel koventera sen eventuellt. En volvo utav detta slaget behöver kärlek roll

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
26 juni 2013 · 439 Inlägg

Låd-konvertering kan du ju fetglömma.
Det där med lacken får du ju vända dig till en expert, såsom Lasse som hänger på onsdagsträffarna.

Martin_78
26 juni 2013 · 398 Inlägg

Kan bli intressant så det får jag följa smile

Zwudda Refined
26 juni 2013 · 1 770 Inlägg

mr_yeahman skrev:
Låd-konvertering kan du ju fetglömma.
Det där med lacken får du ju vända dig till en expert, såsom Lasse som hänger på onsdagsträffarna.

Det var väldigt vilken tråkig ton du hade.
Varför är det att glömma att byta till manuell låda? Jag tycket det låter som en bra ide!

mr_yeahman Krom-fascisten
27 juni 2013 · 439 Inlägg

Zwudda skrev:

mr_yeahman skrev:
Låd-konvertering kan du ju fetglömma.
Det där med lacken får du ju vända dig till en expert, såsom Lasse som hänger på onsdagsträffarna.

Det var väldigt vilken tråkig ton du hade.
Varför är det att glömma att byta till manuell låda? Jag tycket det låter som en bra ide!

TS kan inte ens byta däck på bilen.. Om en månad eller två så kommer troligen TS leta efter en ny bil..

Moonfury UNDERGROUND
27 juni 2013 · 649 Inlägg

Va menar du? Försöker du vara rolig eller vad? Vem är TS ? va är dit problem ? att sprida akit som inte stämmer å vara jävligt tråkig i mun gör inte att man blir populär nån stans ? så svara va är dit problem har fördomsfull ?!

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Martin_78
27 juni 2013 · 398 Inlägg

Lyssna inte på mr_yheaman...
Klart det går att byta låda till en manuel. Bilen såldes ju med manuell låda. Fästen för pedaler finns ju redan eftersom det är samma kaross oavsätt om det är manuell eller automat.
Lacken är ju inga problem den heller... bättra upp rosten och en ordentlig polering så är lacken som ny sedan smile

Kör hårt

Zwudda Refined
27 juni 2013 · 1 770 Inlägg

TS = Trådskapare.
Och man lär sig inget på att inte försöka!
Klart du skall ha manuell låda, det hade jag själv velat ha när jag ägde bilen smile

Moonfury UNDERGROUND
27 juni 2013 · 649 Inlägg

Zwudda skrev:
TS = Trådskapare.
Och man lär sig inget på att inte försöka!
Klart du skall ha manuell låda, det hade jag själv velat ha när jag ägde bilen smile

jop det hade varit nice ! klar är det värt att lägga tid på en sådan bil . finns ju inte så många kvar hmm
men blir först att fixa den ytros som finns ? några bra tips ? hade tänkt och se om det gick eventullet att få det snygg genom att slipa till att börja med

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
27 juni 2013 · 439 Inlägg

Sorry för den tråkiga attityden jag hade, tänkte högt från erfarenheten utav dina tidigare projekt.
Fixar du hjälp från någon som har garageplats med verktyg så borde inte en annan låda vara ett problem, manuella lådor från 850/x70 växer ju nästan på träd.

Ytrost fixar man med sandpapper, primer och bättringslack(köpes INTE på biltema, då de saknar rätt färgkod och har usel vattnig färg, köp istället på Mekonomen!!) Maskera rätt och provspraya på en plåtbit eller nåt innan du sätter igång.
Detta kan du ju göra själv när det är fint väder ute..
Va inte rädd att ta hjälp från folk som pysslat med detta, det vanligaste nybörjarmisstaget är valet utav fel sandpapper och att man sprayar förmycket så det börjar rinna. Spraya flera lager med ca 10min mellanrum så det hinner klibbtorka.

Brukar vara mest snack och ingen verkstad från ts å hans brorsa, så det hade varit sköj om det händer nåt den här gången. En annan mekar på med sin Amazon och lägger knappt upp en bråkdel på fejset.

Toxicz
24 november 2013 · 64 Inlägg

är det TS som har tagit över Zwudda skogsfynd ?

Moonfury UNDERGROUND
25 november 2013 · 649 Inlägg

nej inte det smile har doc inte kvar den längre

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Severin
25 november 2013 · 1 587 Inlägg

Jag har konverterat min till manuell, fått papper på det från Volvo att jag fick göra det, dvs tillståndet. Tekniker på volvo kollade bilen och godkände det och jag åkte in o regga om den, sen var det klart !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang