4329
Sök

Zachry R1500D + 2 GAS ALPHA1226 Spelar shit.

28 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Hej
Har haft mitt Zachry R1500D + 2 GAS ALPHA1226 i över 1.5 år nu har alltid tyckt att det spelar dåligt.
Polarna har R1200 och dom spelar mycket bättre än mitt ljud.

Har 100 Amp generator, 100 amp Batteri, 21mm kabel, Zachry R1500D + 2 GAS ALPHA1226 i en GAS GV212 2x12 tum låda.

Polarna med R1200 och samma bassar som jag har kan spela på ungefär 80% gain och det spelar som fan, mitt steg ställer jag på 100% gain och det låter inge specielt.
För att det ska låta mpste jag ha 100% gain och dra på bassboost på steget men spelar man högt så dimmar ljudsena.

Några tips ?

1 426 Inlägg
25 november 2013
konlin92 skrev:
Hej
Har haft mitt Zachry R1500D + 2 GAS ALPHA1226 i över 1.5 år nu har alltid tyckt att det spelar dåligt.

Har 100 Amp generator, 100 amp Batteri, 21mm kabel, Zachry R1500D + 2 GAS ALPHA1226 i en GAS GV212 2x12 tum låda.

Polarna med R1200 och samma bassar som jag har kan spela på ungefär 80% gain och det spelar som fan, mitt steg ställer jag på 100% gain och det låter inge specielt.
För att det ska låta mpste jag ha 100% gain och dra på bassboost på steget men spelar man högt så dimmar ljudsena.

Några tips ?

gain är ingen volymratt smile ställ ner gainen så som den ska stå på 70% av volymen på stereon
bassboost är väl inget bör använda

28 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Jockk3 skrev:
konlin92 skrev:
Hej

Några tips ?

gain är ingen volymratt smile ställ ner gainen så som den ska stå på 70% av volymen på stereon

så som jag har lärt mig så ställer man hur högt på sterion man vill att själva ljudet ska spela från framhögtalarna sen hoppar man in i skuffen och ställer in steget.

Men som det är just nu så om jag gör det så blir det typ inge tryck bassarna rör sig knappt 1 cm

7 281 Inlägg
25 november 2013
Har du fasvänt ena basen kanske?
Är lådan rätt för basarna?
Vad för bil och hur är lådan placerad?

5 156 Inlägg
25 november 2013
Blir det det skillnad om du drar ur ena lågnivåkabeln? Är ena delen paj kan basarna spela på 50% så prova att dra ur ena och se om det blir skillnad å sedan dra ur den andra kontakten när du satt i den första smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 426 Inlägg
25 november 2013
konlin92 skrev:
Jockk3 skrev:
konlin92 skrev:
Hej

Några tips ?

så som jag har lärt mig så ställer man hur högt på sterion man vill att själva ljudet ska spela från framhögtalarna sen hoppar man in i skuffen och ställer in steget.

Men som det är just nu så om jag gör det så blir det typ inge tryck bassarna rör sig knappt 1 cm

trodde du hade ett steg för högtalarna också smile
provat med ett annat steg till basarna?

28 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Brains skrev:
Har du fasvänt ena basen kanske?
Är lådan rätt för basarna?
Vad för bil och hur är lådan placerad?

plus mot plus, minus mot minus, lådan såldes som paket med basarna när jag köpte dom och dom gav review på att det var bra, hört andra att lådan med basarna är bra.
Just nu en Volvo 945 dock har haft halvkombi, sedan och det har låtit shit i alla bilarna.
Lådan är riktad framåt .

28 Inlägg
25 november 2013
Trådstartare
Jockk3 skrev:
konlin92 skrev:
Jockk3 skrev:

trodde du hade ett steg för högtalarna också smile
provat med ett annat steg till basarna?

Nej det har jag inte för att jag har inga andra steg.
Dock så är det knappt stor skillnad mot mitt gamla som är kastat, en 15"are och en 250 watt mds slutsteg från 50 talet typ

1 494 Inlägg
25 november 2013
Du kanske har kopplat dom fel så att du spelar i högre motstånd än din kompis smile

21 761 Inlägg
25 november 2013
konlin92 skrev:
Just nu en Volvo 945 dock har haft halvkombi, sedan och det har låtit shit i alla bilarna.
Lådan är riktad framåt .

Hur menar du med framåt, är basarnas koner riktade mot ryggstödet?

I så fall är det inte en bra montering i en kombi. I de bilarna ska basarnas koner vara riktade mot bakluckan.

Hur har du ställt LPF och SUBSONIC?

Är de felinställda så kan de motverka varandra och det blir inget tryck i ljudet eftersom allt ljud dämpas ordentligt då. Jag rekommenderar att LPF vrids till "tio i tolv" och SUBSONIC vrids till "klockan tolv", sedan vrider du av BASS BOOST helt och gör en grundinställning av GAIN. Kolla också så att lågnivåkablarna sitter i rätt uttag, så att inte någon av dem sitter i "BRIDGE IN" eller BRIDGE OUT".

Med tanke på att basarna inte rör sig speciellt mycket så tyder det på att steget inte ger ut full signal av någon anledning, jag tror inte att basarnas fasning har med saken att göra i just detta fall. 21 mm2 strömkabel ska funka till 2 Ohms belastning, borde inte vara några problem där så länge som allting har bra kontakt. smile

Sök