5066
Sök

Hur funkar de att köpa bil grejor ifrån ebay?

Rörkrökare
575 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
ja de är frågan går de braatt få hem sakerna hur betalar man och så??

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
1 maj 2007
Använd Paypal för att betala snabbt och säkert. Enda tipset jag kan komma med smile

Allt för den där jävla hatten!

1 723 Inlägg
1 maj 2007
ja paypal fungerar utmärkt. Men inte alla som använder det. kolla innan du bjuder. kolla även att de skickar till sverige, vad frakten går på (endel tjänar pengar på att ta ut sjukt hög frakt) och vad säljaren har för omdömen.

Skickar säljaren varan som gåva och den understiger 500kr inkl frakt så slipper du tull och moms. Överstiger det 500kr betalar du även postens avgift på 100kr, tull 4% och till sist moms 25%. momsen läggs sist på allt. (vara + frakt x tull x moms. postens avgift däremellan nånstans om jag minns rätt)

Tullsatsen på 4% gäller enbart om det är en gåva. Skickas det från ett företag är det beroende på varan hur hög tullen blir, definitivt högre än 4%.

Jag har bara bra erfarenheter av ebay. Mindre produkter har man hemma som snabbast på 5 dagar, större kan ta upp emot två månader beroende på fraktsätt.
Senast redigerat av falloutboy (1 maj 2007)

12 086 Inlägg
1 maj 2007
99% av alla på ebay godkänner Paypal, Paypal är ju skapat för ebay.
ca 25-30% uppskattningsvis kräver verifierad Paypal, vilket betyder att du måste ha ett kreditkort kopplat till kontot. Och då kan de ju bli problem om man inte har de.

Annars funkar ebay kanon, betalat moms/tull 1 av 10 ggr jag beställt.
Man betalar i förskott, man får ta risken och se till o köpa från bra säljare.

Sök