2879
Sök

Dämpning av dörrar volvo 850

1 426 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
någon som gjort detta förr?
hur fick ni bort skivan som täcker hålet till ytter plåten?

http://oi44.tinypic.com/2ahz8zd.jpg

den blanka ska bort smile

2 452 Inlägg
6 december 2013
har för mig att den är popnitad o att du får borra ut dom sen på med nya...

döden kommer tillbaka

1 426 Inlägg
6 december 2013
Trådstartare
turbodeath skrev:
har för mig att den är popnitad o att du får borra ut dom sen på med nya...

aa det låter ju vettigt att dom är popnitade så får gå ut och kolla en sväng.
dom har ju dragit popniten från inuti dörren så skallen sitter bakom tongue känns ju inte så där jättegenomtänkt.

kom du ihåg hur många popnit som satt?
Senast redigerat av Jockk3 (6 december 2013)

2 452 Inlägg
6 december 2013
ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg hur många riktigt men vet att det var en 5-6 st....fast jag dämpade mina med sån sprutbar noise killer så jag behövde aldrig göra så.....

döden kommer tillbaka

1 426 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
turbodeath skrev:
ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg hur många riktigt men vet att det var en 5-6 st....fast jag dämpade mina med sån sprutbar noise killer så jag behövde aldrig göra så.....

dock måste jag in i dörren för att sätta fast rutan på passagerar sidan tongue
nöp bort popnitarna men jävlen sitter kvar ändå big_smile var 6 stycken
finns inget kvar att ta loss och vill ju inte ta till våld då jag inte har mer dörrar big_smile
Senast redigerat av Jockk3 (7 december 2013)

- Westcoast Smurfs
216 Inlägg
8 december 2013
Bort med skruvarna runt kanten och lossa rutan och lyft ur den sedan får du köra armarna till rutan lite upp och ner tills du hittar ett läge så du kan lyfta ur konsolen...

1 426 Inlägg
8 december 2013
Trådstartare
Lorrden skrev:
Bort med skruvarna runt kanten och lossa rutan och lyft ur den sedan får du köra armarna till rutan lite upp och ner tills du hittar ett läge så du kan lyfta ur konsolen...

fatta noll av detta haha
ska jag lossa rutan från hissen? isf hur sitter rutan fast och hur får jag dit den efteråt?
Senast redigerat av Jockk3 (8 december 2013)

- Westcoast Smurfs
216 Inlägg
8 december 2013
Sitter med gröna eller blåa (har för mig att de e gröna) clips med en stålbygel på, har du rutan ungefär halvvägs upp så ser du dom genom hålen inne i dörren, dra ur stålbygeln, bryt isär clipset och armen (försiktigt och håll i rutan eller tejpa upp den) sedan vinklar du ur rutan (ner framme upp bak).

Du behöver antagligen nya clips för att montera ihop det igen.
Senast redigerat av Lorrden (8 december 2013)

1 426 Inlägg
8 december 2013
Trådstartare
Lorrden skrev:
Sitter med gröna eller blåa (har för mig att de e gröna) clips med en stålbygel på, har du rutan ungefär halvvägs upp så ser du dom genom hålen inne i dörren, dra ur stålbygeln, bryt isär clipset och armen (försiktigt och håll i rutan eller tejpa upp den) sedan vinklar du ur rutan (ner framme upp bak).

Du behöver antagligen nya clips för att montera ihop det igen.

måste man ta ur rutan? eller går det att rutan sitter kvar fast tejpad och bara lyfta ur resterande?

- Westcoast Smurfs
216 Inlägg
8 december 2013
Det går nog fint att ha den så långt upp de går bara, kan eventuellt lyfta ner den i botten men då kommer man inte åt att dämpa som jag förstod att du skulle göra plus att risken är stor att man repar den när man försöker få ut hissen..

1 426 Inlägg
8 december 2013
Trådstartare
Lorrden skrev:
Det går nog fint att ha den så långt upp de går bara, kan eventuellt lyfta ner den i botten men då kommer man inte åt att dämpa som jag förstod att du skulle göra plus att risken är stor att man repar den när man försöker få ut hissen..

faen jag orkar inte detta smile blir att klämma in så mycket det går genom hålen och sen köra med noise killer spray

har inget garage och hållt på nu i snökaoset hmm blir att klämma ditt nya popnitar sen skruva tbx skiten big_smile
passagerar sidan får fixas till sommaren

Sök