Imorrn 10/-09 ska bilen rulla in på Bilprovningen i Hässleholm kl 8:10 på morgonen. Montera en orensad katt idag å fick en miljövänlig bil CO 0.0 Co 2500 0.0 HC 12ppm Lambda 1.01
Flytta över kablar med så man fick vitt posljus i USA-blinkers Sänkt laddtryck till ca 0.5Bar
Plus ngt annat smått så nu hoppas jag bara den går igenom imorrn
Gör den de blir de å montera rensade katten igen å häja laddtrycket samt koppla om USA-Blinkers igen så de lyser som de ska me de blinkersarna
Bilfan Bes å gick igenom Fick en villkors 2:a på min regskylt eftersom den va modifierad. Komer fortsätta köra så å ha en hel liggandes i bilen så e de inga problem
Han som bes kolla som fan i motorrummet! Kolla turbon å så sedan gick han å koll spridarna å gick sedan till datorn å kolla lite å sen fråga en annan Bes-gubbe vad jag hade för motor eftersom de stod i datorn att motorn är ändrad Förklara att där e bytt turbo å lite så. Han va nock mest nyfiken
Gött man har den skriften i papprena på bilen
Iväg till jobbet nu sen montera rensade katten ikväll å höja laddet så bilen går som den ska igen
19/12-09 ställdes bilen av. Plockas ut 1:a Mars igen om vädret tillåter
Har du lackat om stötfångarna igen? Vad tycker du om SAAB nerläggningen då? Mvh
Japp lacka om dom för typ 2 veckor sen. fått lite skador säsongen som va så va lika bra å lacka om dem. hatar skavanker å sen va där sprickor i lack på både fram å bak så va dåligt gjort av förra lackeraren. nu ser de fin fint ut
Jadu saab e ja inte så förtjust i så bryr mig inte så mkt. Men synd då de e svenskt märke ändå
19/12-09 ställdes bilen av. Plockas ut 1:a Mars igen om vädret tillåter
Har du lackat om stötfångarna igen? Vad tycker du om SAAB nerläggningen då? Mvh
Japp lacka om dom för typ 2 veckor sen. fått lite skador säsongen som va så va lika bra å lacka om dem. hatar skavanker å sen va där sprickor i lack på både fram å bak så va dåligt gjort av förra lackeraren. nu ser de fin fint ut
Jadu saab e ja inte så förtjust i så bryr mig inte så mkt. Men synd då de e svenskt märke ändå
Aha ja de ser ut som nya nu. Tycker inte heller om skavanker.
Hämtade Turbopaketet idag å kollade upp turbon lite. Allt ser fräscht ut. Får svetsa dit mutter för lambda sond på Downpipen samt fixa anslutning för den externa wastegaten i Downpipen med. Lite info/mått på turbon: 12:ans Avgashus 50mm inducer 62mm Exducer