Saab 9-5 elfel sid, rattfuntioner och blinkersljud

to0b
18 december 2013 · 202 Inlägg

Hej!

Har stött på ett märkligt fel som jag börjar bli väldigt trött på. Till och från när jag startar bilen är min SID helt svart, alla funktioner i ratten fungerar ej tex. tuta, volym, "seek" osv. Samt att klickljudet när man blinker är borta och när man låser bilen så gör inte tutan ifrån sig något ljud. Sen kan allt börja fungera helt som vanligt under bilens färd. Dock måste jag alltid ställa om klocka och datum i SID:en. Det kan ta över en vecka innan allt fungerar som vanligt igen tills det åter igen slutar att fungera.

Jag har kollat alla säkringar men de är hela. Både i panel och säkringarna under huven. Börjar bli riktigt less på detta. För annars bli att lämna in bilen..

Om du har haft samma problem eller har några förslag så skriv gärna!

MVH Tobbe

to0b
18 december 2013 · 202 Inlägg

Ingen alls som vet?

Ljud-fan
18 december 2013 · 610 Inlägg

Tror det är lite fel ställe. Detta har inge med billjud att göra, tycker inte jag i alla fall :p

to0b
18 december 2013 · 202 Inlägg

Var ska jag posta det?

Linkans
19 december 2013 · 11 Inlägg

Du har troligtvis ett kontaktfel i din Sid som ger upphov till de problem du förklarar. Det brukar inte tuta när man låser bilen om man har Sid:en urkopplad.

Testa först med att rengöra sidens kontakter och fungerar inte det testa byt Sid.

MVH Micke

Saab 9-3 Aero 2,8T "Huggormen" (2007)
Ljud-fan
19 december 2013 · 610 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=43

Fordonsel och bilelektronik smile där får du nog mer svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang