2760
Sök

Fan blev av med alla mina nycklar hjälp!!

2 594 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
i lördags när jag hade vart å handlat så satt bil,hem,föråd,garage nyckeln i dörren jag gick ner för att hämta fler varor då jag mötte en kille  dörren tängte inte mer på de utan jag gick upp stängde dörren och packade upp maten sen när jag skulle gå ner leta jag nyckel och komm på fan den sitter i dörren så jag går ut och skulle hämta den så upptäkte jag att den va borta yikes va fan gör man nu??

ringde polisen mm det kommer att kosta mig multum att buta alla lås fuck !!
kunde inte sova i natt pga allt detta mitt liv är i kaos just nu
nån som har bra förslag

ps hemmförsäkringen täckte inte

Kettunen
16 april 2007
ghost_boy83 skrev:
i lördags när jag hade vart å handlat så satt bil,hem,föråd,garage nyckeln i dörren jag gick ner för att hämta fler varor då jag mötte en kille  dörren tängte inte mer på de utan jag gick upp stängde dörren och packade upp maten sen när jag skulle gå ner leta jag nyckel och komm på fan den sitter i dörren så jag går ut och skulle hämta den så upptäkte jag att den va borta yikes va fan gör man nu??

ringde polisen mm det kommer att kosta mig multum att buta alla lås fuck !!
kunde inte sova i natt pga allt detta mitt liv är i kaos just nu
nån som har bra förslag

ps hemmförsäkringen täckte inte

Kolla om skroten har en bil med massa lås till samma nykel.

14 Inlägg
16 april 2007
Är nog tyvärr bara att bita i de sura äpplet... Vet inte hur du presentera de för försäkringsbolaget, men att säga du tapap dem eller glömde dem är vell inte mitt alternativ. Snodda kanske wink Men e vell för sent nu.
Jag hade nog bytt allt för den som tog nycklarna vet ju vart den går, kanske inte bästa kombinationen!

2 594 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
hört med skroten me men det är väldigt komplicerat eftersom nycklarna är kodade å en massa skit vet i fan va jag ska säga till försäkringsbolaget

Kettunen
16 april 2007
Jag tror att jag själv hade sagt att dom blev stulna ur min ficka (A)

2 594 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Jag tror att jag själv hade sagt att dom blev stulna ur min ficka (A)

jo men jag gjorde ju en polisanmälan där jag sa att jag bara gick ner å hämtade matkassar i bilen där jag mötte en kille som måste ha tagit dom hur blir det då me försäkringsbolaget?
åker man bara till volvo eller ?
hur säkra är ratt kryckor?

1 079 Inlägg
16 april 2007
du hade ingen sk drulleförsäkring heller? heter väl numera allriskförsäkring, jag vet med mig att jag kan vara slarvig/klantig så jag tog en i samband med hemförsäkringen, och nåt år senare så lyckas jag skicka min laptop genom rummet rätt ner i golvet, datorn i ena handen musen i andra skulle vända mig om och byta bord och petade ner en full cocacola flaska som landade på mussladden och datorn for iväg som en katapult genom rummet och krasch. Var så förbannad på mig själv så jag grät av ilska, men det löste sig genom allriskförsäkringen.

Annars så kanske hyresvärden fått in nycklarna, men normalt sett så ringer man väl på och kollar om någon är hemma och talar om när nycklarna sitter i dörren.

Går väl att programmera om nyckeln hos Volvo annars, värre är det med förråd/lägenhet/garage osv.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

2 594 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
nu har jag fått dommen Bilen skulle kosta 10,000 att byta lås på
lägenheten+garaget 5,000 bubblan har jag inte räknat me men 1,500på den
så är det ingen som känner sig extra rik i da smile å kan skänka en slant

9 108 Inlägg
16 april 2007
Surt läge.. Inte så mycket annat att göra än att byta lås på allt.. Lider med dig!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
16 april 2007
Shit vad surt! Å att du dessutom hade "alla" nycklar i samma knippa....jag vet med mig hur förvirrad jag e så jag har ett gäng olika "knippor"... Hem, bil, uthus, cykel osv...så blir jag av med ngn så e det iaf inte alla samtidigt!  Kan ju vara ett tips till alla andra oxå!

Men beklagar för din del ännu en gång!sad

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Fri fart för ett fritt folk!
14 581 Inlägg
16 april 2007
sshit va trist
om jag vorre dig skulle jag fixa ett vanligt lås att montera i dörren hemma till att börja med och jobba dig frammåt så slipper man fet smällen på engång

Kör fort så hinner inget hända...

2 594 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
ja jag funderar på att sätta rattkrycka nån som vet om dom är bra ?

250 Inlägg
16 april 2007
No offence, men får man inte skylla sig själv litegranna om man lämnar nycklarna så?

------------------------------------------------------

draminbil.nu
1 382 Inlägg
16 april 2007
ghost_boy83 skrev:
ja jag funderar på att sätta rattkrycka nån som vet om dom är bra ?

Är det någon som "tänkt" ta bilen så tar han sig lätt förbi den..
Däremot stoppar den säkerligen de som mer får ett infall att sno en olåst bil..

62 Inlägg
2 maj 2007
blev det några nya nycklar till folkan? såg att du tappat dem meoch nu har jag gjort samma sak och ska försöka få tag i nya

Sök