2732
Sök

6x9 400w rms, låda?

32 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
har 2st mds nånting med 400W rms var och undrar vad det rekommenderas för mått? vet mycket väl att det rekommenderas att köra open air men har tyvärr inte så mycket plats för det. vill inte modifiera dörrarna.

mvh

Avstängd
1 418 Inlägg
31 december 2013
seke3 skrev:
har 2st mds nånting med 400W rms var och undrar vad det rekommenderas för mått? vet mycket väl att det rekommenderas att köra open air men har tyvärr inte så mycket plats för det. vill inte modifiera dörrarna.

mvh

http://www.brl.se/sv/artiklar/gv69-hogtalarlada.html

1 426 Inlägg
31 december 2013
seke3 skrev:

mvh

kör dom i instrumentbrädan istället lol

32 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
Jockk3 skrev:
seke3 skrev:

mvh

här ska inget tattarbyggas! wink

1 426 Inlägg
31 december 2013
seke3 skrev:
Jockk3 skrev:
seke3 skrev:

mvh

:rolleyes:skulle väl låta bättre med dom fram

Avstängd
1 418 Inlägg
31 december 2013
Jockk3 skrev:
seke3 skrev:
Jockk3 skrev:

:rolleyes:skulle väl låta bättre med dom fram

verkligen:) 6*9or är bästa sättet som finns att förstöra ljudet med:)
fast hade ett par i hatthyllan på en 740 förut och på den stereon ja hade då kunde ja ställa så bakhögtalarna spela bara bas då vart dom ett bra komplement till framsystemet när ja inte hade baslåda:)

men man ska aldrig höra musik bakifrån:) man kanske sätter in nå mindre högtalare för att fylla ut för dom som åker med bak bara:)
Senast redigerat av Johan85 (31 december 2013)

32 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
klart man måste tänka på medpassagerarna! wink

32 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
http://i.imgur.com/KR49And.jpg?1
Vart en nästan likadan som på http://www.brl.se/sv/artiklar/gv69-hogtalarlada.html
utgick från måtten och byggde på. materialkostnad totalt ca 400kr. köpte mdf 12x1000x1500 på en lokal byggaffär och isolering+ tyg från biltema. det tog ca 3 timmar totalt med skruvmejsel och en bandsåg. ska bygga en eller två till smile

såg nu att den på brl hade nån typ av luftglipa i sina lådor. gör det nån större skillnad på ljudkvalitén?
Senast redigerat av seke3 (8 januari 2014)

32 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
måste få svar inom kort. har som sagt 2 basar inkopplat i slutsteg i min bil och ska montera denna+en till låda i skuffen. jag har ett slutsteg liggandes men jag vet inte hur jag ska koppla in det. ska jag dra kablarna från output i det nuvarande slutsteget till det jag ska sätta in?
(har kollat i en timma men hittar inget)
svar uppskattas!!
Senast redigerat av seke3 (11 januari 2014)

Sök