4213
Sök

Hur är bilfolk på träffar?

385 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Jag har funderat många gånger på att åka på diverse evenemang osv med bilar men jag har alltid stannat hemma bara för att jag känner att man inte platsar med sin tråkiga bil.

Då undrar jag hur ni tycker bilfolk är i allmänhet och hur tycker du att du är..?

Har man ett stort intresse för att lära sig mer, men är totalt okunnig, hur bemöts man?
Har man en bil som är ganska trist, ser ni potential eller fördömer ni ens närvaro?

Och jag ska väl påpeka att jag lider av mindre social fobi, så detta är bara hjärnspöken. Men det skulle vara kul att höra hur folk uppfattar gemenskapen på fordonsrelaterade evenemang ändå. smile

"audiot"
287 Inlägg
4 maj 2007
Jag tycker i alla fall att alla som har ett motorintresse är välkomna att vara komma med och "träffas" och prata om bilar och titta runt lite, oavsett om man inte har lagt ned en halv miljon kronor på sin bil. Alla är välkomna och det tycker jag det verkar som även på de flesta andra.
Så ta med bilen och nån polare och åk och kika på nästa träff eller rejs eller liknande. Då får du se att det är en hel del folk som inte alls har "värstingvärstingbilar" och ändå är nere på träffarna och har roligt.

mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 maj 2007
sägder det samma som oumi... åk ner på träffar.. du komemr att bemötas bra...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

385 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Låter kul. smile Får se till att få på mina nya fälgar först iaf så att jag inte behöver skämmas för mina plåtfälgar. neutral

Jag vill absolut lära mig mer. Även om det är ett gammalt intresse så är det nu först på senare tid som jag har fått möjlighet att få skit under naglarna om man säger så. Need for Speed spelen är ju inte riktigt som i verkligheten, haha roll

543 Inlägg
4 maj 2007
Kör du på nätad grill och maqqes eltejps ögpnlock så e du mer än varmt välkommen. wink

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

elit
327 Inlägg
4 maj 2007
vad tror ni om min bil på emmaboda den 19maj de blir den första utställningen

inte klar enu men snart
Senast redigerat av qiT (4 maj 2007)

"Only The Good Die Young"

385 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Glempa156 skrev:
Kör du på nätad grill och maqqes eltejps ögpnlock så e du mer än varmt välkommen. wink

Hahaha.. Hur f*n vill du att jag ska tolka det? big_smile
Kör alla med eltejps-styling eller? tongue

1 062 Inlägg
4 maj 2007
Beror helt på vilken träff du åker på......Vissa personer leker att dom är med i Fast and the furious o spelar balla o töntar sig, medans andra är hur öppna som helst.

Oftast så är det mest massa smågrupperingar som håller sig för sig själva vad jag sett, sedan verkar det mycket ofta vara populärt att gå runt o anmärka på alla "fel" andra har, äna att glädjas åt varandra tyvärr.
Detta är vanligt på SCF och Bilsportjippon.

Dock brukar mindre bilträffar vara roliga, och Bugrun är kanon förutsatt att du har en VW....

Bilfolket har mycket att lära av lastbilssvängen, där "alla" är lika välkomna o festar ihop o kollar in varandras lacker o byggen, utan att nån är bättre än nån annan.

"You Go, we go!"

385 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
TLO skrev:
Beror helt på vilken träff du åker på......Vissa personer leker att dom är med i Fast and the furious o spelar balla o töntar sig, medans andra är hur öppna som helst.

Oftast så är det mest massa smågrupperingar som håller sig för sig själva vad jag sett, sedan verkar det mycket ofta vara populärt att gå runt o anmärka på alla "fel" andra har, äna att glädjas åt varandra tyvärr.
Detta är vanligt på SCF och Bilsportjippon.

Dock brukar mindre bilträffar vara roliga, och Bugrun är kanon förutsatt att du har en VW....

Bilfolket har mycket att lära av lastbilssvängen, där "alla" är lika välkomna o festar ihop o kollar in varandras lacker o byggen, utan att nån är bättre än nån annan.

Sådana människor spelar balla och ska vara bättre än alla andra kan man ju gärna slippa. De medför inget positivt till mänskligheten så vitt jag kan se.

Upplever mycket liknande saker inom datorvärlden, på demopartys/lan och liknande. Tråkigt, väldigt tråkigt. hmm

498 Inlägg
4 maj 2007
qiT skrev:
vad tror ni om min bil på emmaboda den 19maj de blir den första utställningen

inte klar enu men snart

Den har en rätt given plats på Emmaboda skulle jag tro smile , inget man ser varje dag!

305 Inlägg
4 maj 2007
evilmaster skrev:
Jag har funderat många gånger på att åka på diverse evenemang osv med bilar men jag har alltid stannat hemma bara för att jag känner att man inte platsar med sin tråkiga bil.

Då undrar jag hur ni tycker bilfolk är i allmänhet och hur tycker du att du är..?

Har man ett stort intresse för att lära sig mer, men är totalt okunnig, hur bemöts man?
Har man en bil som är ganska trist, ser ni potential eller fördömer ni ens närvaro?

Och jag ska väl påpeka att jag lider av mindre social fobi, så detta är bara hjärnspöken. Men det skulle vara kul att höra hur folk uppfattar gemenskapen på fordonsrelaterade evenemang ändå. smile

Jag tycker det är mestadels bra bemötande, även på de större träffarna som bilsports. Dom som går och anmärker på andras fel och liknande är till största delen de besökare som inte ställer ut egen bil. De utställare jag snackat med har vart hur trevliga som helst. Tycker absolut att du ska åka på träffar, visst finns det rötägg men det finns det överallt. I det stora hela så är det positiva så otroligt mycket större än det negativa.

Social fobi är inte så roligt, men det handlar om att bryta trender. Våga Våga Våga. I de allra flesta fall vinner man så mycket mer på det man satsat. Sen om någon tycker eller säger nåt negativt så ska det inte spela nån roll. Det är hans/hennes förlust om man går igenom livet och bara klagar på fel och ser negativt på saker.
Senast redigerat av HyPeRiOn (4 maj 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 maj 2007
Jag tycker defenetivt du ska åka! smile Alltid roligt att träffa nytt folk, du behöver ju inte åka bara för bilen, du kan som jag åka för att träffa nytt folk! big_smile Jag har bara fått vänligt bemötande ute i bilvärlden i alla fall.
Satsa på det tycker jag.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök