3482
Sök

Behöver hjälp att få igång min Pioneer DEH-2200UB

4 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
Hej jag har fått min flickväns pioneer DEH-2200UB och har försökt att få ingång den i min toyota camry touring -'92 men det vill inte starta och vet inte vad som är felet och har inte kopplings schemat till varken bilens ljud kablar eller stereons kopplings schema , har kopplat in allt så som hon hade kopplat det i sin bil men får fortfarande inte igång det och antar att w/r ingången på baksidan inte har ngn betydelse för att den ska gå ingång.

403 Inlägg
11 januari 2014
anta88 skrev:
Hej jag har fått min flickväns pioneer DEH-2200UB och har försökt att få ingång den i min toyota camry touring -'92 men det vill inte starta och vet inte vad som är felet och har inte kopplings schemat till varken bilens ljud kablar eller stereons kopplings schema , har kopplat in allt så som hon hade kopplat det i sin bil men får fortfarande inte igång det och antar att w/r ingången på baksidan inte har ngn betydelse för att den ska gå ingång.

Hur är det inkopplat? Med iso-kontakter?

Det du kan kolla är om du har 12V på den gula och den röda kabeln. Har du det borde enheten gå igång. Mät med jorden till stereon.
Senast redigerat av Carl7 (11 januari 2014)

4 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
det är iso-kontakter och jag har mätt och det visar att det går ström fram till stereon men den vill inte gå igång ändå men i flickvännens bil så funkar den utan problem:S

403 Inlägg
11 januari 2014
anta88 skrev:
det är iso-kontakter och jag har mätt och det visar att det går ström fram till stereon men den vill inte gå igång ändå men i flickvännens bil så funkar den utan problem:S

Du ska alltså ha 12V på A-4 och A-7. Mät tillsammans med A-8.
http://home.swipnet.se/dj_martin/iso%20kontakt%20standard/ISOKONTAKT.gif

Om du har kontrollerat detta så borde enheten starta om den fungerar. Det kan också vara kortslutning i högtalarna, men tycker det borde starta en liten stund innan den stängs av. Testa enheten i en annan bil först, fungerar den i annan bil koppla ur alla högtalare.

4 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
okej vad gå a1 a6 a5 till då ?;o

403 Inlägg
11 januari 2014
anta88 skrev:
okej vad gå a1 a6 a5 till då ?;o

a1 är hastighetsberoende volymkontroll
a5 är remote / elantenn
a6 är till för belysning.

Du kan läsa mer här. http://sv.wikipedia.org/wiki/ISO_10487