4939
Sök

Hål i serviceboken - köpa eller ej?

671 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Hallå!

Min polare var å kikade på en alfa romeo idag. ball bil men när vi kollade i serviceboken så fanns där ett hål mellan 3 900 mil - 9 200 mil där inget var gjord. totalt har bilen gått 11 000 mil. efter hålet var en motorrenovering gjord som gick på c:a 25 000kr som nuvarande ägare hade gjort. Bil var alltså väl servad före och efter hålet.

I övrigt var lacken ganska repig, men det är inte här skon klämmer. motorn gick bra vid provkörning, inga missljud. priset var ganska okej.

Är det ett vettigt köp med tanke på hålet i serviceboken?

//Kohler

Second is the first loser

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 maj 2007
verkar den gå bra så borde den ju vara ok.. bara för att de inte står nåt i sercive boken kan den ju vara servad ändå.. servar man hemma själv så brukar man ju inte stämpla service boken..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

671 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
verkar den gå bra så borde den ju vara ok.. bara för att de inte står nåt i sercive boken kan den ju vara servad ändå.. servar man hemma själv så brukar man ju inte stämpla service boken..

jo kanske det men man kan ju inte räkna med att det är nått gjort. med tanken på hur lacken var så verkar den inte vara så välskött...

168 Inlägg
4 maj 2007
Hur gammal är bilen då? inte otroligt att en bruksbil/äldre bil får lite sämre lack med åren.

En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

671 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
hasse83 skrev:
Hur gammal är bilen då? inte otroligt att en bruksbil/äldre bil får lite sämre lack med åren.

-01a   .. det var mer repor å rost än det borde kan jag säga. ändå hade nuvarande ägare fixat "det värsta"

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
4 maj 2007
och all el fungerade som den skulle?
Brukar annars vara standard.
Ang glappet så är väl de mesta bytt i sammband me motorraset som annars skulle bytts vid service, så de skulle jag nog inte hänga upp mej alltför mycket på om priset är rätt.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

671 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Eliza skrev:
Ang glappet så är väl de mesta bytt i sammband me motorraset som annars skulle bytts vid service, så de skulle jag nog inte hänga upp mej alltför mycket på om priset är rätt.

vakteln till glödtråden till högerbak ljus var paj så den varnade hela tiden att ljuset var paj.. annars funkade allt.

motor hade gått dåligt å felet hade varit LMM som var bytt... så i samband med det så byttes mycket annat.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
4 maj 2007
kohler skrev:
Eliza skrev:

vakteln till glödtråden till högerbak ljus var paj så den varnade hela tiden att ljuset var paj.. annars funkade allt.

motor hade gått dåligt å felet hade varit LMM som var bytt... så i samband med det så byttes mycket annat.

Som sagt är priset rätt så smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Sök